Motor Monovolum elèctric

Maxus MIFA 9: un monovolum elèctric amb 435 quilòmetres d’autonomia

La marca xinesa posa a la venda un model gairebé únic al mercat que promet revolucionar el transport de passatgers

Maxus MIFA 9
3 min

MIFA 9. Aquest és el nom del nou model de la marca xinesa Maxus, que arriba amb un plantejament força revolucionari per al nostre mercat en barrejar la propulsió elèctrica amb una carrosseria de tipus monovolum. Cal tenir present que aquest nou model gairebé no té rivals al mercat més enllà del Hyundai Staria, ja que altres com els Ford Tourneo Custom, Volkswagen Multivan o Caravelle, Renault Trafic Combi, Mercedes-Benz Classe V o els Toyota Proace Verso, Citroën SpaceTourer XL, Opel Zafira Life L i Peugeot Traveller (aquests quatre darrers són el mateix model) corresponen més aviat al segment de les furgonetes orientades al transport de passatgers.

A més a més convé recordar que tots els models citats equipen un motor de combustió, de manera que com a rivals directes del Maxus MIFA 9 només hi podriem trobar els Mercedes-Benz EQV i Volkswagen ID.Buzz, sent aquest darrer 56 centímetres més curt. I és que el Maxus MIFA 9 no només destaca pel seu propulsor, sinó que també ho fa per les seves dimensions. La longitud del model xinès és de 5,27 metres, mentre que l'amplada és de dos metres i l'altura d'1,84.

Maxus MIFA 9
La porta lateral corredissa té accionament elèctric

MIFA: Maximum, Intelligent, Friendly i Artistic

Sota la denominació MIFA s'amaga un concepte de vehicle de tipus monovolum que, si fem una ullada a l'evolució del mercat en els darrers anys, ha anat perdent vendes mica en mica en favor del segment SUV. Malgrat tot l'aposta de Maxus és ferma i aquest mateix mes de gener el fabricant xinès té previst iniciar la comercialització del MIFA 9.

D'entrada el disseny exterior del model denota una major personalitat que la majoria dels rivals anteriorment esmentats (a excepció del Hyundai Staria), amb una part frontal força agressiva –però carenada per afavorir l'autonomia– i una part posterior on els principals protagonistes són els pilots LED.

Però com passa en qualsevol monovolum, l'apartat més important del Maxus MIFA 9 és l'interior. Podem parlar d'un habitacle d'autèntic luxe, amb seients reclinables amb múltiples regulacions i pantalles individuals per a cada passatger. Amb tot, el model xinès disposarà de diverses configuracions interiors, ja sigui per afavorir l'espai de cada ocupant o per maximitzar el número de passatgers del vehicle.

L'equipament de sèrie és completíssim

No només parlem de luxe per la comoditat dels seients elèctrics i amb calefacció, sinó també per l'equipament que incorpora. La porta d'accés lateral és corredissa i elèctrica, els llums disposen de tecnologia LED i la dotació en matèria de seguretat és completíssima. Així, l'alerta de canvi involuntari de carril, el sensor d'angle mort, el control de creuer adaptatiu, el lector de senyals o l'avís de col·lisió frontal formen part dels elements que inclou de sèrie. Tot plegat està completat per un sistema de càmera de 360º, per un doble sostre elèctric i per un sistema d'infoentreteniment amb navegador i pantalla de 12,3 polzades.

Motor elèctric de 245 CV

En l'apartat mecànic, Maxus ha anunciat que el seu nou monovolum disposa d'un motor completament elèctric de 180 kW de potència (245 CV) que desenvolupa un parell màxim de 350 Nm. No són xifres que permetin al MIFA 9 obtenir unes xifres d'acceleració espectaculars, però tampoc és el que la marca pretén. De fet, resulta més important conèixer quina és la capacitat de la bateria: 90 kWh.

Els seients individuals conformen un habitacle d'autèntic luxe

Aquesta xifra permet al monovolum xinès homologar una autonomia de 435 quilòmetres en cicle combinat segons el protocol WLTP, arribant fins als 580 quilòmetres en cicle urbà. Pel que fa a la càrrega, incorpora dos cables de tipus 2 (Mennekes) que permeten una càrrega normal de fins a 11 kW i una ràpida de 100 kW.

stats