Cotxes elèctrics

Luca de Meo aposta pels cotxes elèctrics petits

El CEO del grup Renault creu que el futur de la indústria automobilística europea passa pels petits vehicles urbans de zero emissions

Apostar pels petits cotxes elèctrics urbans com a revulsiu per a reactivar les vendes de vehicles elèctrics. Aquesta és la gran aposta presentada per Luca de Meo, CEO de Renault, durant el Saló de París i que elevarà a les institucions públiques europees al llarg de les properes setmanes. 

L’executiu d’origen italià -que també va dirigir Seat entre els anys 2015 i 2020 abans d’aterrar com a París com a màxim dirigent de Renault- aposta per la creació d’una nova categoria d’automòbils urbans “amb reglamentacions pròpies i diferenciades, com ara els kei car japonesos”. Els kei car són petits cotxes urbans molt populars al Japó, de 3,5 metres o menys de llargada, un pes lleuger inferior als 1.000 quilos, propulsors petits i potències moderades, ideals per a moure’s per entorns urbans. 

Cargando
No hay anuncios

Aquesta nova categoria de cotxes elèctrics urbans podria ser, en realitat, una evolució dels actuals quadricicles, és a dir, vehicles pensats per circular per ciutats i entorns urbans a velocitats màximes de 50 km/h. Luca de Meo es mostra partidari d’una col·laboració entre fabricants europeus “amb l’objectiu de reduir els costos de producció d’aquests vehicles”, dotar-los de petites bateries i reduir, així, el preu final del producte.

Cargando
No hay anuncios

Luca de Meo ha estat especialment crític amb la Comissió Europea, assenyalant el seu “immobilisme” i denunciant que “ja és hora que Brussel·les es mogui”. L’italià ha anunciat que “Europa acumula normatives i multes mentre que els Estats Units i la Xina donen suport financer i facilitats als seus fabricants”, concloent que només “el treball en equip” dels grups fabricants europeus i les seves institucions els hi permetrà “recuperar la competitivitat”. 

Cargando
No hay anuncios

I és que les normatives europees que fixen els límits d’emissions dels vehicles nous varien a partir de l’any vinent, passant dels 116 grams de CO2 per quilòmetre actuals a 93,6 grams per quilòmetre. De Meo va afirmar que amb el nou sistema de càlcul de les emissions de CO2 els fabricants europeus hauran de pagar “més de 16.000 milions d’euros en multes cada any”.