Cotxe elèctric
Motor 31/08/2021

Lotus obrirà una fàbrica a Wuhan per produir 150.000 cotxes elèctrics anuals

La mítica marca anglesa, ara sota control de la multinacional xinesa Geely, anuncia l’obertura d’una nova fàbrica a la Xina amb una inversió de més de 1.000 milions d’euros

2 min
Nova seu de Lotus a Wuhan

Ja fa quatre anys que el gegant automobilístic xinès Geely va adquirir la majoria de les accions de Lotus, una petita marca de culte amb seu a Hethel (Anglaterra), fundada per Colin Chapman i que produïa poc més de 2.000 unitats anuals dels seus reconeguts i divertits cotxes esportius, com el Lotus Evora 400 que vam poder provar ara fa un temps.

Els plans de Geely sempre han sigut aprofitar el renom de la marca i el seu prestigi internacional com a constructor de cotxes esportius apostant de ple per una total electrificació de la seva gamma, amb vehicles de gran potència i plataformes específiques com l'Evija, un esportiu de més de 2.000 CV, que després podrien ser aprofitades per Volvo, una altra marca europea de prestigi sota aixopluc del gegant xinès.

Després d’alguns mesos de rumors, finalment avui Lotus ha anunciat oficialment que obrirà una nova seu central a la ciutat de Wuhan, a la Xina, on té previst fabricar més de 150.000 unitats anuals i que estarà especialitzada en la fabricació de cotxes elèctrics. Aquesta fàbrica, que ja està en procés de construcció, esdevindrà l’autèntic punt neuràlgic de la marca, per bé que Lotus encara mantindrà les oficines centrals al Regne Unit. Al costat de la fàbrica, Lotus té previst crear-hi un nou centre de recerca i desenvolupament dedicat a diversos projectes d’innovació i millora de bateries i sistemes de propulsió elèctrics.

Detall de les instal·lacions de Lotus a Wuhan

A banda de la fàbrica i del centre d’innovació i recerca, Lotus també ha anunciat que construirà la primera pista de proves intel·ligent, que permetrà provar els cotxes sense conductor en un circuit de 16 revolts a velocitats de fins a 225 km/h, cosa que confirmaria l’objectiu de millorar els sistemes de conducció autònoma del grup Geely.

Les noves instal·lacions de Lotus a Wuhan tindran un cost d’uns 1.050 milions d’euros i haurien d’estar del tot operatives al llarg del 2022. Lotus ha anunciat també que en aquest nou centre productiu té pensat fabricar-hi quatre nous models elèctrics, el primer dels quals, anomenat Type 132 (possiblement el nom comercial final serà un altre), serà un SUV elèctric que hauria d’arribar al mercat l’any vinent.

stats