Novetats
Novetats02/11/2020

Hyundai i20N, pólvora asiàtica en petit format

La versió més esportiva del nou Hyundai i20 arriba als 204 CV de potència

Ara Motor
i Ara Motor

Una petita bomba de rellotgeria, un WRC homologat per circular al carrer, un esportiu de butxaca capaç d’espantar cotxes amb molt més historial i anomenada. El nou Hyundai i20 és un model extrem, la versió més esportiva i radical de l'utilitari coreà, pensat per seguir el camí d’èxit iniciat pel seu germà gran i30N i que tant ens va agradar quan el vam poder provar ara fa uns mesos.

Cargando
No hay anuncios

Tot i ser un clàssic del mundial de ral·lis, Hyundai encara no havia preparat una versió de carrer del seu i20, i aquesta primera edició de l’i20N és tota una declaració d’intencions, gràcies a la seva estètica esportiva i juvenil que inclou uns para-xocs més robustos, passos de roda eixamplats, llandes de 18 polzades, neumàtics Pirelli P Zero, un nou difusor posterior de tall esportiu, un aleró posterior inspirat en el model de competició i frens d’alt rendiment amb pinces de color vermell.

Però la clau de volta d’aquest i30N de carrer és el seu motor gasolina 1.6 de quatre cilindres amb turbo que ofereix 204 CV i 275 Nm de parell associat a un esquema de tracció davantera amb un autoblocant mecànic i un canvi manual de sis relacions que permet que aquesta joguina picant coreana acceleri de 0 a 100 en només 6,7 segons i assoleixi una velocitat punta de 230 km/h.

Cargando
No hay anuncios

L’electrònica del nou Hyundai i20N estrena un nou sistema anomenat N Grin Control que permet escollir entre cinc perfils de conducció anomenats Normal, Eco, Sport, N i N Custom, que modifiquen la gestió electrònica de la direcció, la rigidesa de la suspensió o la resposta del motor i que, en el cas del mode N Custom, també permet personalitzar al màxim les possibilitats del vehicle ajustant al gust i preferències els paràmetres establerts.

Cargando
No hay anuncios

Més enllà del treball de l’electrònica, els enginyers coreans també han incidit especialment en modificacions clau en la rigidesa del xassís, la direcció o els amortidors i han dotat el petit esportiu d’uns frens de disc més grossos i més resistents a la fatiga. Un dels punts forts d’aquest model és el seu pes, de tan sols 1.190 quilos i que promet emocions fortes al volant.

Cargando
No hay anuncios

Hyundai posarà a la venda el seu i20N la primavera vinent, a un preu encara per confirmar però que no hauria de distar gaire del preu que Ford demana pel Fiesta ST, l'últim model esportiu que encara es ven actualment en el segment després que Volkswagen decidís retirar el Polo GTI del mercat, i que costa poc més de 23.000 euros.