Motor Indústria

El grup Stellantis vol ressuscitar Lancia

La mítica marca torinesa tornarà a comercialitzar cotxes sota l’aixopluc del nou grup resultat de la fusió de Peugeot-Citroën i Fiat-Chrysler

Lancia Delta Integrale, el transalpí invicte
2 min

Una de les primeres sorpreses del pla de negoci del flamant grup Stellantis, el resultat de la fusió entre iguals dels grups PSA (Peugeot-Citroën) i FCA (Fiat-Chrysler), ha sigut el posicionament de Lancia, una marca defenestrada i que actualment només comercia un model anomenat Ypsilon al mercat italià, en el grup de les marques Premium del grup Stellantis, al costat de les marques DS i Alfa Romeo.

Carlos Tavares, CEO del nou grup i fins ara cap de PSA, és un amant de les marques clàssiques d’alt valor afegit, aquelles que permeten obtenir un retorn més gran per un producte fent la mateixa inversió. De fet, la idea de convertir DS en una marca independent de Citroën i fer-la premium va ser seva, i ell ha sigut el responsable de l’ascens de qualitats i preus de la gamma Peugeot, que ha permès a la marca convertir-se en el primer fabricant francès.

El nou grup Stellantis tindrà –atenció!– un total de quinze marques sota el seu aixopluc. La direcció del nou grup les ha classificat en diversos subsegments anomenats American Brands, com Dodge, Ram i Chrysler, orientades al mercat nord-americà; Global SUV, amb Jeep com a gran diamant del grup; Upper Mainstream o aspiracionals, calaix de sastre on trobem Opel, Vauxhall i Peugeot; Luxury, amb Maserati; Mobility, amb les plataformes Free2Move i Leasys, i l’esmentat Premium, on trobem Lancia, Alfa Romeo i DS.

El pla també preveu un nou director per a Lancia, l’italià Luca Napolitano, i un nou responsable de disseny, el francès Jean-Pierre Ploué, que també comandarà l’estil d’Alfa Romeo, Fiat, Opel, Peugeot, Citroën i Abarth. La idea de la direcció del grup Stellantis és que Lancia s’aprofiti de les sinergies dels models, plataformes i tecnologies que faran servir Alfa Romeo i DS, i és pràcticament segur que Lancia tornarà al mercat europeu amb un nou vehicle, possiblement un SUV urbà del segment B amb una mecànica híbrida basada en la plataforma EMP1 o EMP2 que fins ara feien servir a PSA.

El raonament d’aquest renaixement de Lancia és força senzill, ja que Carlos Tavares opina que si ha sigut capaç de recuperar Opel i llançar DS, ha de poder ser capaç de traçar una estratègia per reactivar Lancia, una marca de prestigi amb un historial esportiu enorme (10 vegades campions del món de ral·li, per exemple) i amb models icònics com els Stratos o Delta Integrale, que precisament podria tornar a veure la llum en un futur convertit en un model elèctric d’altes prestacions.

stats