Tots els Golf de la generació vinent seran ‘mild hybrid’
La vuitena generació del Golf, que arribarà el 2019, serà totalment híbrida
L’estratègia d'electrificació de la gamma Volkswagen avança a marxes forçades els darrers anys, sobretot després de l'esclat del 'dieselgate' i les seves derivades, que han deixat força tocat el prestigi del grup als mercats asiàtic i nord-americà.
El nou Golf, que arribarà a la vuitena generació l'any 2019, serà el primer Volkswagen que incorporarà de sèrie un nou sistema 'mild-hybrid' de 48 V, una circumstància que li permetrà, entre altres coses, esdevenir un cotxe etiquetat com a eco gràcies a les seves baixes xifres de consum i emissions.
El nou Golf integrarà un alternador que farà de sistema d'arrencada elèctric associat amb el motor de combustió per alliberar-lo de la càrrega d’haver d'inciar el moviment del cotxe un cop aturat, el moment en què consumeix més combustible i que és menys eficient un motor de combustió. El sistema d'encesa elèctric s'alimentarà d'una bateria de 48 V que es podrà carregar automàticament aprofitant l'energia cinètica del vehicle.
A més, el sistema 'mild hybrid' allibera el motor de combustió de la feina d'alimentar el sistema elèctric del cotxe, que agafa l'energia de les bateries de 48 V i del mateix generador elèctric associat a la distribució. Una solució que, segons Volkswagen, permetrà al nou Golf fer registres de consum de menys de mig litre cada cent quilòmetres en condicions favorables.
Ara bé, el més curiós és que Volkswagen seguirà oferint motors dièsel en la vuitena generació del Golf, associats –això sí– al sistema semihíbrid. I no només això: segons apunten fonts internes, el nou Golf posicionarà el motor 2.0 longitudinalment i no transversalment com fins ara.
Els nous Golf també presentaran nous sistemes de tractament dels gasos d'escapament i millores quant a la reducció dels components de fricció i dissipació de calor per reduir el consum i les emissions dels motors tèrmics i augmentar el parell motor disponible.
Per acabar, aquesta vuitena generació del Golf disposarà d'una versió que funcionarà amb metà i una gasolina anomenada e-gas. Aquesta variant utilitzarà un motor que s'anomena 1.5 TGI Evo i aconsegueix desenvolupar 130 CV i 200 Nm entre 1.400 i 4.500 rpm amb un consum de metà estimat d'uns 3,5 quilos cada 100 quilòmetres i una autonomia total de 680 quilòmetres, 490 dels quals sense utilitzar gasolina.