Novetats
Motor 23/02/2021

GMA T.50 Niki Lauda, homenatge pòstum

El Gordon Murray T.50s Niki Lauda és un hipercotxe de 725 CV que només pesa 852 quilos

2 min
Gordon Murray T.50s ‘Niki Lauda’

El flamant GMA T.50 Niki Lauda és el nou hipercotxe de Gordon Murray, un esportiu radical amb motor V12 (o dotze cilindres en V, si ho preferiu) i construït amb materials lleugers com l’alumini o la fibra de carboni que costarà 3,6 milions d’euros abans d’impostos i del qual només es fabricaran 25 unitats, a les quals cal sumar 100 unitats més del T.50 de carrer que fabricarà aquesta empresa artesanal.

Gordon Murray era molt amic del desaparegut Niki Lauda, i fins i tot va dissenyar el Brabham BT46B de Fórmula 1 amb el qual Lauda va guanyar tres carreres abans que fos prohibit. El sud-africà ha volgut batejar el seu últim hipercotxe coincidint amb la data d’aniversari del mític pilot austríac, que hauria celebrat el seu 72è aniversari.

El Gordon Murray T.50s Niki Lauda.
El Gordon Murray T.50s Niki Lauda.
El Gordon Murray T.50s Niki Lauda.

I és que Gordon Murray ha volgut crear una obra única, amb una relació entre pes i potència superior a la de molts LMP1 (els models de la categoria reina de Le Mans) gràcies a un pes de 852 quilos i 725 CV amb estructura de fibra de carboni i un motor creat des de zero pensat per a un ús intensiu al circuit, ja que el motor no homologaria els estàndards d’emissions actuals. El propulsor és d’origen Cosworth i ha estat modificat en elements clau com ara la relació de compressió, que passa a ser de 15:1, o les vàlvules d’admissió de titani per permetre que el compta-revolucions s’estiri fins les 12.100 rpm oferint un so estrident i una sensació d’empenta única.

Gràcies a tota aquesta mecànica, el Gordon Murray T.50s Niki Lauda arriba a una velocitat màxima de 338 km/h i té la possibilitat de configurar elements clau de la posada a punt, com les suspensions o l'alçada lliure en funció del tipus de circuit per on ha de circular.

El Gordon Murray T.50s Niki Lauda.
El Gordon Murray T.50s Niki Lauda.

Una de les preocupacions a l’hora de crear un cotxe tan potent i lleuger és assegurar la seva càrrega aerodinàmica i la seva tracció, per no fer del tot ingovernable el vehicle. En aquest sentit, el GMA T.50s Niki Lauda ha estat desenvolupat tenint en compte criteris aerodinàmics i fins i tot porta un ventilador elèctric posterior que es posa en marxa quan el cotxe supera els 80 km/h i que treballa per oferir el millor flux aerodinàmic i millorar la tracció del vehicle.

stats