Cotxe elèctric
Motor Novetats 27/08/2021

Genesis GV60: un elèctric sense endolls?

El prototip de la filial de luxe de Hyundai podria convertir-se en el primer vehicle elèctric que es carrega per inducció i sense la necessitat de connectar cap cable

2 min
Genesis GV60

El Genesis GV60 és el primer cotxe elèctric de la filial de luxe del grup Hyundai-Kia, i aprofita la mateixa plataforma desenvolupada per als nous Hyundai Ioniq 5 i Kia EV6. Com aquests dos, el nou model serà elèctric i estrenarà una carrosseria d’estil crossover, és a dir, a mig camí entre un totcamí i un turisme convencional.

Mecànicament, el Genesis GV60 farà servir bateries de 58 kWh i de 77,8 kWh, que aniran associades a un motor de 170 CV en el cas de la versió d’accés amb bateries petites o bé a un motor de 229 CV en la versió amb la bateria de 77,8 kWh. Però com que Genesis ha de ser una marca per lluitar amb els gegants del segment premium, també inclourà versions de tracció integral amb dos motors, sempre amb la bateria més gran, amb potències de 325 i de 585 CV. A més, tindrà una autonomia que apunta a poder superar els 500 quilòmetres en el cas de la bateria de més capacitat.

Genesis GV60.
Genesis GV60.

Però el que és realment interessant d’aquest nou model, més enllà d’uns acabats superiors als dels Kia EV6 i Hyundai Ioniq 5 i al fet de prescindir dels retrovisors convencionals en favor d'unes càmeres (una solució que ja vam poder provar amb el nou Honda e), és que aquest elèctric es podria convertir en el primer cotxe que es pugui carregar sense cables.

La càrrega per inducció –o sense cables ni fils de cap mena– fa temps que és un dels objectius primordials per a gran part dels fabricants automobilístics, tot i que encara és una possibilitat tècnica a les beceroles. Segons publica el mitjà especialitzat Green Car Reports, els enginyers de Genesis han encarregat un hardware específic a la companyia WiTricity, una empresa especialitzada en els sistemes de càrrega per inducció o sense fils, que faria servir un sistema de ressonància magnètica, cosa que teòricament permetria que l’eficiència de càrrega a una distància de 25 centímetres fos del 94% i alliberés al cotxe de la necessitat d’estar endollat.

La possibilitat de carregar el cotxe sense necessitat d’endolls i cables podria ser un pas important en el desenvolupament de la xarxa de recàrrega, sobretot a les grans ciutats, on la gent estaciona al carrer i no existeix accés total a punts de càrrega habilitats.

Interiors del Genesis GV60.

Segons apunta aquesta informació, el Genesis GV60 estrenarà aquesta funcionalitat al seu país d’origen, Corea del Sud, en una fase beta o de proves. En cas de superar aquesta fase de proves, l’objectiu del grup asiàtic és que aquesta tecnologia arribi al mercat europeu i al nord-americà. Si poguessin assolir aquest avenç tecnològic, el grup Hyundai-Kia i la seva filial de luxe Genesis s’apuntarien un punt molt important en la carrera per al desenvolupament i millora del cotxe elèctric, fins ara dominada en un frec a frec entre Tesla i el grup Volkswagen.

stats