Cotxe elèctric
Novetats20/08/2020

General Motors podria crear una filial de cotxes elèctrics per competir amb Tesla

Els accionistes de la companyia nord-americana pressionen la direcció de GM per intentar accelerar la transició energètica dels seus vehicles

Ara Motor

General Motors va haver de canviar la seva estratègia comercial ara fa cinc anys: replegament industrial (va vendre Opel a Peugeot), disminució de l'oferta de vehicles i marques i aposta pels cotxes elèctrics com a paradigma de creixement futur.

Fruit d’aquesta aposta, els de Michigan han presentat una nova generació de bateries de liti anomenades Ultium més lleugeres i econòmiques, amb capacitat d’entre 50 i 200 kW i que poden oferir autonomies de fins a 640 quilòmetres.

Cargando
No hay anuncios

Aquest moviment no ha passat desapercebut als analistes financers i econòmics més importants dels Estats Units i als creditors de la companyia, com el Deutsche Bank, que aconsellen al gegant nord-americà crear una submarca o filial diferenciada de la resta de marques del grup enfocada i especialitzada en els cotxes elèctrics per revaloritzar i posicionar-se en un mercat dominat per Tesla.

De fet, aquesta és l’estratègia que ha fet servir Hyundai amb la seva nova filial Ioniq, o Daimler amb els EQ, diferenciats dels Mercedes-Benz de combustió. Ford, el gran rival històric de General Motors, ha apostat per Rivian, una marca que vol derrotar Tesla en el segment dels totcamins i camionetes o pickups elèctrics.

Cargando
No hay anuncios

Amb tot, General Motors de moment no avança en aquest sentit, ja que el seu pla d’electrificació passa per recuperar models i marques de la seva cartera en un format electrificat, com el cas del nou Hummer elèctric que es presentarà a finals d’aquest any.