Ford presenta, per primer cop a la seva història, un model ST amb etiqueta ECO
Es tracta del Ford Puma ST Powershift, que fa arribar el motor 1.0 EcoBoost fins als 170 CV
Quan ara fa uns mesos vam tenir l'ocasió de posar-nos al volant del Ford Puma ST ens va sorprendre molt positivament la seva esportivitat, especialment tenint en compte que és un vehicle de tipus SUV. Ford sempre s'ha caracteritzat per dissenyar cotxes que a nivell dinàmic tenen un comportament espectacular (una bona mostra és la prova del Ford Fiesta ST que vam fer ara fa uns anys), però combinar aquestes prestacions amb una carrosseria més elevada i amb pitjor centre de gravetat no és pas senzill.
Amb tot, la marca de l'oval ens va demostrar que era possible aconseguir un comportament realment esportiu sense haver de renunciar a l'habitabilitat interior o a la funcionalitat. I quan ens pensàvem que era impossible millorar aquesta equació, el fabricant nord-americà ens ha tornat a sorprendre amb una raresa: un Ford Puma ST... però amb etiqueta ECO. Sobre el paper la recepta hauria de funcionar: el mateix xassís esportiu del model ST original i un motor que, malgrat ser una mica menys potent, està microhibridat per aconseguir l'etiqueta ECO i redueix lleugerament els consums sense haver de penalitzar en excés el pes.
Ford Puma ST Powershift
El Puma ST "de tota la vida" continuarà disponible al catàleg de la marca nord-americana, amb el seu motor 1.5 de 200 CV i el seu canvi manual intactes. Però ara també es podrà escollir una versió una mica menys potent anomenada ST Powershift que fa servir una caixa de canvis automàticaun i motor diferent de menys cilindrada.
Pel que fa al primer d'aquests dos elements, la caixa automàtica és la de doble embragatge i set velocitats que fan servir altres models de la marca. Per la seva banda el segon és el vell conegut motor 1.0 EcoBoost que també és habitual al catàleg de Ford, però que com a màxim havia desenvolupat una potència de 155 CV. Així doncs, amb 170 CV el Ford Puma ST Powershift és el model que té l'honor de disposar del bloc tricilíndric més potent de la marca.
Ajuda elèctrica
Per aconseguir una xifra tan elevada de potència en un propulsor de tan sols un litre Ford ha emprat un sistema de microhibridació. Així, els 170 CV i 248 Nm de parell s'aconsegueixen gràcies a la força del propi motor de combustió i a l'extra que proporciona un motor elèctric de 10 CV. Un motor que, per cert, forma part del sistema microhíbrid de 48V que la marca ja fa servir en el propi Puma, però en les versions de 125 i 155 CV. Això sí, la diferència entre el Puma més potent i aquesta versió ST Powershift no la trobem només en els 15 CV extra, sinó en la posada a punt.
I és que Ford no ha fet servir un Puma ST-Line i li ha potenciat el motor, sinó que ha emprat la base d'un Puma ST normal i li ha instal·lat el motor de les versions inferiors. Això vol dir que la suspensió, la direcció, els frens o el sistema de vectorització del parell Torque Vectoring Control provenen directament del Puma ST de 200 CV. A més, com dèiem abans Ford ha aconseguit controlar l'extra de pes d'aquest cotxe, que amb 1.394 quilos és tan sols 36 kg més pesat que el model original.
El Ford Puma ST Powershift accelera de 0 a 100 km/h en 7,4 segons (0,7 segons més lent que el model de 200 CV) i arriba fins als 210 km/h. Això sí, el consum homologat és inferior, ja que registra una despesa de tan sols 6,3 litres cada 100 quilòmetres. A nivell estètic és pràcticament idèntic (incorpora un nou splitter davanter i un color inèdit anomenat Blau Azura), però destaca especialment que la capacitat del seu maleter sigui de 456 litres, la mateixa que la del Puma ST malgrat incorporar el sistema microhíbrid. En principi aquesta nova versió hauria d'arribar als concessionaris durant aquest estiu a un preu que, teòricament, hauria de ser inferior als 37.400 euros que la marca demana pel model de 200 CV.