Motor Novetats 28/01/2022

Finalment hi haurà un nou Mitsubishi ASX

La marca japonesa confirma la continuïtat del seu petit SUV gràcies a les sinergies amb Renault

2 min
Render del futur ASX

Ja fa molts anys que el Mitsubishi ASX és la pedra angular de les vendes de la marca dels tres diamants a casa nostra. Tot i que la nova estratègia de l’aliança Renault-Nissan preveia que Mitsubishi hauria d’abandonar el mercat europeu –de fet, Mistubishi és una filial de Nissan i havia de deixar espai per als productes de Renault al Vell Continent–, finalment hi haurà una nova generació del petit totcamí japonès i la veurem a partir del 2023. Ara fa gairebé un any ja us vam avançar que el CEO de Renault, Luca de Meo, havia donat el vistiplau que diverses fàbriques de Renault fabriquessin models de Mitsubishi per assegurar volum de treball i fixar els llocs de treball existents a les plantes franceses (i també espanyoles) del grup.

El desllorigador de la continuïtat del petit ASX a Europa ha estat l’entesa de Nissan i Renault per seguir fabricant i comercialitzant aquest model de Mitsubishi aprofitant plataforma, tecnologies i mecàniques del Renault Captur. En realitat, el futur ASX serà un model que es fabricarà a la planta que els francesos tenen a Valladolid, compartint línia de producció amb el Captur i diferenciant-se'n per la carrosseria i els acabats interiors. També seria raonable suposar que aquest model tindrà un preu de compra una mica més elevat per afavorir les vendes del model original de Renault.

Podem dir que el que realment ha salvat el futur del Mitsubishi ASX a Europa ha estat que diverses factories del grup estiguin en el punt de mira de la cúpula del grup Renault a causa de la seva escassa productivitat i baix marge d’operació i benefici, com ara les plantes de Dieppe, Flins, Choisy-le-Roi o Caudan, però també les de Valladolid i Palència. El govern i els sindicats francesos pressionen Renault per mantenir els llocs de treball per poder accedir a les ajudes i suport de l’executiu francès per a la reconstrucció industrial i econòmica després de la pandèmia, i al procés de renovació i electrificació de la marca del rombe, que centrarà a França els esforços en els nous models elèctrics i fabricarà a territori espanyol els Captur i ASX, dos models amb bona penetració al mercat però sense versions totalment elèctriques.

El fet de compartir les mecàniques i tecnologies del Captur faran que el nou ASX compti amb mecàniques híbrides convencionals o HEV i híbrides endollables o PHEV, amb els beneficis ambientals i fiscals que suposen les etiquetes de zero emissions, però la plataforma CMF que fa servir l'aliança franco-japonesa no està preparada per a versions totalment elèctriques.

El nou Mitsubishi ASX, del qual només hem vist una imatge parcial o render del prototip, continuaria així la seva exitosa vida comercial a Europa. I és que l’ASX, que hem pogut provar els darrers anys, és un model veterà però ben fet, que ofereix un producte assenyat i racional a un preu assequible amb una carrosseria crossover que, a diferència de la majoria de SUV moderns, és funcional i rendeix raonablement bé fora de l’asfalt.

stats