SUPERESPORTIUS
Motor 12/11/2020

Ferrari SF90: el descapotable més potent de la història (i amb mecànica endollable)

Els de Maranello presenten el flamant SF90 Spider, la versió descapotable del superesportiu de la marca transalpina i que es converteix en el cotxe sense sostre més potent de la història

Ferran Vital
3 min
Ferrari SF90: el descapotable més potent de la història (i amb mecànica endollable)

Ja fa més d’un any que Ferrari va presentar el nou SF90 Stradale, un model híbrid endollable amb etiqueta ecològica i que pot circular sense por de les restriccions gràcies als tres motors elèctrics que afegeixen 220 CV als 780 CV que entrega el motor gasolina de vuit cilindres en V (o V8) per sumar uns espectaculars 1.000 CV de potència total combinada.

Ara els de Maranello han anat més enllà amb la versió descapotable, o Spider, del fantàstic esportiu italià, una joia que manté la mateixa potència de 1.000 CV i que pot arribar als 340 km/h de velocitat màxima. La principal diferència amb la versió cupè, més enllà del sostre obert, és que la nova versió presenta un pes extra de 100 quilos per allotjar el mecanisme i el reforç estructural del seu sostre rígid.

Ferrari SF90 Spider

El nou SF90 Spider pot obrir o tancar el sostre rígid en uns 14 segons a velocitat igual o inferior als 45 km/h, i el vidre posterior es pot obrir o tancar a voluntat del conductor per sentir més o menys com rugeix el motor de gasolina de vuit cilindres.

Ferrari SF90 Spider 4¡

Els motors elèctrics del Ferrari SF90 Spider permeten que el cotxe circuli uns 20 o 25 quilòmetres en mode elèctric. Dos dels motors estan situats a l’eix davanter, i el tercer, just entre el motor de combustió i la transmissió de vuit relacions i doble embragatge de l’eix posterior.

Ferrari SF90 Spider

Tot i el pes extra d’aquesta versió descapotable, el nou SF90 Spider manté la mateixa relació de pes entre eixos (un 45% del pes total sobre l’eix davanter i un 55% sobre el posterior) i el mateix esquema de tracció integral a demanda (només el motor elèctric envia potència a l’eix davanter, com en la versió cupè) i canvi automàtic de doble embragatge. On els enginyers de Ferrari sí han incidit ha estat en el sistema de gestió de tracció electrònic, reprogramat per poder ajustar-se al pes d’aquest model descapotable i enviar el parell a cada roda en funció de les necessitats de tracció immediates del vehicle.

Interior Ferrari SF90 Spider

Pel que fa als interiors, aquesta versió descapotable no incorpora cap novetat respecte al model cupè i manté el quadre d’instruments digital de 16 polzades i el sistema head-up display que es projecta sobre el parabrises i ofereix les informacions més rellevants pel conductor.

Ferrari SF90 Spider

De moment Ferrari només ha publicat el preu base de l'SF90 Spider al mercat italià, i aquest serà de 473.000 euros. Molt probablement el seu preu al mercat espanyol encara serà més alt, i s’aproximarà molt al mig milió d’euros, una xifra realment elevada i a l’abast de poques butxaques, però que no serà un impediment per convertir aquest descapotable híbrid endollable en un dels cotxes més desitjats del mercat.

stats