Ferrari recupera la capota de lona per als seus descapotables de la mà del Roma Spider
El nou model convertible manté el motor V8 biturbo de 620 CV de la versió cupè
Si algú es pensava que el Ferrari Roma era un cotxe tan perfecte que no es podia millorar, s'equivocava. El model que es va presentar l'any 2019 i que servia per inaugurar un nou llenguatge de disseny a la marca de Maranello ha rebut recentment una actualització realment notable. I no, no estem parlant d'un redisseny exterior o una potenciació del seu motor, sinó a un relativament petit però importantíssim canvi estètic.
Ens referim, com es pot veure a les imatges, al seu sostre. En efecte, el Ferrari Roma ara es pot escollir en una versió descapotable amb sostre de lona desmuntable, una solució que 54 anys després de la seva gloriosa aparició al 365 GTS4 de 1969 suposa el retorn d'aquesta configuració a la gamma de vehicles Ferrari amb motor central davanter.
Dolce Vita a cel obert
El disseny general del Ferrari Roma Spider no presenta cap canvi destacable respecte el de la versió cupè, de manera que tot el protagonisme se l'emporta el sostre de lona. Segons afirma la pròpia marca el nou descapotable, que ha estat dissenyat pel Centro Stile de Ferrari sota la direcció de Flavio Manzoni, pretén "traslladar el concepte de la Nova Dolce Vita més enllà del context de la ciutat, en un entorn d'elegància i despreocupació a cel obert".
Més enllà de les intencions, el cert és que el producte final resulta espectacular i està molt ben treballat a nivell tècnic. Ferrari ha anunciat un temps d'obertura i tancament del sostre de tan sols 13,5 segons en una operació que es pot realitzar a una velocitat màxima de 60 km/h. A més, la capota és totalment personalitzable i està confeccionada en un total de cinc capes que serveixen per reduir el so provinent de l'exterior. Tant és així que la marca assegura que el confort acústic del nou Ferrari Roma Spider és comparable al de qualsevol model amb sostre dur retràctil.
Tot plegat es suma a un innovador deflector que es troba integrat al respatller de la banqueta posterior i que permet reduir fins a la mínima expressió la presència (i el soroll) del vent quan circulem a altes velocitats amb el sostre obert. A més, Ferrari ha aconseguit que les prestacions del seu nou model convertible siguin idèntiques a les de la versió cupè.
El cotxe ideal per gaudir el so d'un motor V8 biturbo de 620 CV
A nivell mecànic el Ferrari Roma Spider disposa del mateix motor que el Roma Coupé. Es tracta d'un bloc V8 biturbo de 620 CV i 760 Nm de parell que permet a aquest nou model descapotable accelerar de 0 a 100 km/h en tan sols 3,2 segons i registrar una velocitat màxima de 320 km/h. Però el més curiós és que aquestes dades són idèntiques a les de la versió amb sostre dur, un fet realment inusual en aquest tipus de vehicles i que té força mèrit si tenim en compte que tot el mecanisme d'activació de la capota suma uns 80 quilos extra.
Els enginyers i dissenyadors de Ferrari han hagut de treballar de valent en tota la geometria de la part posterior, creant així una capota amb vidre integrat i un aleró posterior actiu que es pot inclinar en fins a tres posicions per optimitzar el rendiment aerodinàmic.
D'altra banda, la marca de Maranello ha instal·lat al seu nou model tant la darrera generació del software de control Ferrari Side Slip Control (SSC) com el Variable Boost Management, un sistema que modifica el parell que entrega el motor en funció de la marxa engranada per optimitzar la potència i el consum. I arribats a aquest punt toca preguntar-se quin és el preu d'aquesta meravella de l'enginyeria, oi? Doncs encara no s'ha confirmat oficialment, però de ben segur superarà els 230.000 euros.