ESPORTIUS
Motor Novetats 22/09/2020

Ferrari Portofino M, luxe i esportivitat a cel obert

El nou vehicle d’accés a la gamma Ferrari s'actualitza amb millores tecnològiques, sostre descapotable i 20 CV més de potència

Ara Motor
2 min
Ferrari Portofino M, luxe i esportivitat a cel obert

Ferrari ha presentat el Portofino M, la versió modificatta del Portofino estàndard, el Gran Turisme de la marca de Maranello que suposa l’accés a la gamma de la mítica marca transalpina.

Tot i que per al gran públic no té gaire sentit un esportiu descapotable de 620 CV –¿algú creu que és realment còmode circular a gran velocitat amb el sostre obert?–, el nou Portofino M és un descapotable amb capota de lona, un frontal redissenyat per millorar-ne l’aerodinàmica, seients amb calefacció integrada i una nova funció amb càmera de visió zenital o perimetral per facilitar les maniobres.

Ferrari Portofino M

Mecànicament aquest Portofino M manté el motor gasolina V8 de 3.9 litres però n'eleva la potència fins als 620 CV (20 CV més que el model estàndard), i introdueix un nou canvi automàtic robotitzat de doble embragatge i vuit relacions que Ferrari ja fa servir en els Roma i SF90 Stradale, però que fins ara mai havia fet servir en un descapotable o spider. Aquesta nova caixa de canvis és més lleugera i es col·loca en un punt més baix del vehicle, la qual cosa en millora el centre de gravetat i millora la tracció i la relació entre pes i potència d’aquest esportiu italià.

Interior Ferrari Portofino M

Les novetats no acaben aquí, ja que el Portofino M també inclou un nou mode de conducció anomenat Race que se suma als ja coneguts Wet, Confort, Sport i ESC Off, i que allibera tot el potencial esportiu del cotxe. De fet, el Portofino M passa per ser un dels millors esportius descapotables de la història de la marca, ja que accelera de 0 a 100 en 3,45 segons i assoleix una velocitat punta de 320 km/h.

Per gestionar millor la potència del Portofino M (sobretot tenint en compte que s'orienta a un tipus de públic que no necessàriament és expert en la conducció de cotxes esportius), Ferrari hi ha integrat el sistema Ferrari Dynamic Enhancer, un sistema d’ajudes a la conducció en condicions dinàmiques estrenat amb l’actual 488 Pista i que el fa més noble i fàcil de domesticar fins i tot amb els modes Race o ESC Off activats, incidint sobre els frens i el sistema de tracció lateral (és a dir, que limita les derrapades), i que permet que els clients de la marca se sentin encara més bons pilots al volant del seu Ferrari.

Ferrari Portofino M

Encara caldrà esperar fins al 2021 per poder veure els pocs Portofino M que es vendran al nostre país circulant pels passejos marítims i clubs nàutics de les poblacions costaneres de moda. El seu preu, tot i que no està confirmat oficialment, en cap cas serà inferior als 200.000 euros.

stats