Esportius
Motor 07/05/2021

Ferrari 812 Competizione, obscur objecte de desig

Els de Maranello presenten els nous 812 Competizione i 812 Competizione A, amb la lletra A d’Aperta o descapotable

3 min
Ferrari 812 Competizione i 812 Competizione A

Un cotxe que permet alliberar tota la rauxa acumulada. Un model passional, que desperta els instints més primaris de qualsevol aficionat al món del motor. Un vehicle que connecta amb la història de la llegendària marca italiana, i que fa honor al llegat del fundador Enzo Ferrari. Així és el nou 812 Competizione i la versió descapotable, la 812 Competizione A, en referència a Aperta, equivalent italià a la paraula descapotable.

Ras i curt, aquest és el model amb motor de combustió més potent que Ferrari ha creat mai. El seu motor V12 atmosfèric amb una cilindrada de 6,5 litres ofereix uns espectaculars 830 de potència sense haver de recórrer a l’electrificació de la mecànica, i tot sembla indicar que els 812 Competizione i 812 Competizione A seran els últims models prestacionals d’edició limitada amb motor de gasolina de dotze cilindres en V, una de les essències de la marca i el propulsor favorit del seu fundador.

Ferrari 812 Competizione i 812 Competizione A.
Ferrari 812 Competizione.
Ferrari 812 Competizione A.

El fantàstic motor de Ferrari, que té diversos elements forjats en materials més lleugers i resistents com el titani, s’associa a una caixa de canvis automàtica de set relacions i doble embragatge que envia tot el parell a les rodes posteriors. Amb una relació de pes i potència de tan sols 1,79 kg/CV, el nou 812 Competizione pot accelerar de 0 a 100 en 2,85 segons i de 0 a 200 en només 7,5 segons, assolint una velocitat màxima limitada electrònicament de 340 km/h.

A banda de les millores mecàniques, els nous 812 Competizione i 812 Competizione A també presenten novetats aerodinàmiques com ara un nou aleró que en millora el coeficient aerodinàmic, un nou difusor posterior o el disseny del para-xocs. A més, cal destacar que la versió descapotable disposa d’un parabrisa que evita que l’aire entri dins de l’habitacle quan el cotxe circula a gran velocitat i millora així el confort dels seus ocupants.

Interiors Ferrari 812 Competizione.
Interiors Ferrari 812 Competizione.
Interiors Ferrari 812 Competizione.

Els mecànics i enginyers de la marca han dotat aquest nou model prestacional d’una posada a punt específica que inclou noves pinces de fre amb canalització d’aire que les manté més fresques i en millora l’eficàcia fins i tot en condicions extremes, i evita així que se sobreescalfin; també inclou direcció independent a les quatre rodes per millorar el comportament dinàmic i la maniobrabilitat del cotxe. Més coses: un nou sistema electrònic d’estabilitat i control de tracció, un nou diferencial electrònic que millora el repartiment de parell sobre cada roda motriu de l’eix posterior i fins i tots uns neumàtics exclusius Michelin Cup2R amb llandes forjades en fibra de carboni per alleugerir encara més el conjunt, que perd 38 quilos respecte el 812 Superfast de sèrie, que també és 30 CV menys potent.

Per acabar convé destacar que Ferrari ha anunciat que només fabricarà 999 unitats del 812 Competizione i 599 del 812 Competizione A, a un preu de 578.500 euros al mercat italià, que podria arribar als 640.000 en el nostre mercat. Les primeres unitats d’aquesta joia de la indústria italiana es començarien a entregar l'últim trimestre del 2022 als seus afortunats propietaris.

stats