Cotxe elèctric
Motor 09/07/2021

E-Legend EL 1: un mite dels 80 reneix en format elèctric

Uns especialistes alemanys decideixen ressuscitar el mític Audi Quattro S1 de ral·li

2 min
E-Legend EL 1

E-Legend és una start-up alemanya especialitzada en la producció artesanal i limitada de models elèctrics de prestigi, i ara han decidit fer un salt de qualitat amb el nou EL 1, un cupè elèctric esportiu amb tres motors elèctrics, una bateria de 90 kWh i una estètica del tot coneguda, inspirada en el mític Audi Quattro S1 dels anys 80 que va dominar amb mà de ferro els anys bojos del Grup B del mundial de ral·lis.

Aquest homenatge al model dels anys 80 s’explica en bona part pel fet que el fundador d’E-Legend, l’alemany Marcus Holzinger, va ser un dissenyador que va treballar molts anys per al grup Volkswagen i que va formar part de l’equip de disseny de l’Audi Quattro Sport original, que ara ha volgut recrear en format elèctric.

E-Legend EL 1
E-Legend EL 1
E-Legend EL 1

De fet, aquest homenatge al model original de competició fa servir com a base el sistema de propulsió i mecànic del nou Audi e-tron S, amb tres motors elèctrics (un sobre l’eix davanter i dos sobre el posterior) per obtenir una potència total combinada de 816 CV i tracció integral permanent. Amb tota aquesta potència l’EL 1 pot accelerar de 0 a 100 en 2,8 segons i arribar als 200 km/h en menys de 10 segons. El conjunt pesa uns 1.680 quilos gràcies a l’ús de materials lleugers com la fibra de carboni o l’alumini, i disposarà d’una suspensió adaptativa variable que en modificarà el coeficient aerodinàmic.

E-Legend EL 1

El paquet de bateries, de 90 kWh, és heretat del Porsche Taycan (amb un sofisticat sistema de refrigeració líquida), pesa uns 550 quilos i està repartit sobre els baixos del cotxe, cosa que li dona un centre de gravetat molt baix i repartit que permet una tracció i un pas per corba sorprenent. El seu paquet de bateries permet uns 400 quilòmetres d’autonomia fins i tot conduint a tot drap, i segons els seus fabricants aquest EL 1 pot donar dues voltes al mític Nürburgring Nordschleife a fons amb el mode de conducció Sport Plus sense haver de patir per l’autonomia del cotxe.

Caldrà gratar-se la butxaca per poder comprar un dels 30 models que E-Legend fabricarà d’aquest EL 1, ja que el preu de cada unitat abans d’impostos és de 890.000 euros, i amb tota seguretat el seu preu definitiu pujarà per sobre del milió d’euros. E-Legend, per la seva banda, ha anunciat també que aquest serà el primer d’una sèrie de cotxes inspirats en el món dels ral·lis, amb una producció sempre limitada a 30 unitats per cada sèrie.

stats