Daimler desapareix per deixar lloc a Mercedes-Benz Group
La multinacional alemanya canvia el nom després de gairebé un segle per estratègia comercial i empresarial
Poc s’ho podia imaginar Carl Benz, quan l’any 1885 va fabricar el primer automòbil de la història, que la seva creació donaria lloc a un gegant de la indústria alemanya i a un referent automobilístic mundial. Gottlieb Daimler, per la seva banda, havia fabricat el primer motor de quatre temps el mateix 1885 de la mà del seu soci Karl Maybach, i van crear el seu primer cotxe, batejat amb el nom de Mercedes, en honor de la filla d’Emil Jallinek, un dels primers directius de Daimler.
Daimler i Benz van fusionar les seves empreses l’any 1926 per donar lloc a un nou fabricant anomenat Daimler-Benz, que feia diversos productes, entre els quals van destacar els automòbils, integrats dins la divisió Mercedes-Benz, la més popular del grup Daimler.
Tot just ara, gairebé un segle després del naixement, el grup ha decidit canviar el nom pel de Mercedes-Benz Group AG, en un canvi estratègic que vol actualitzar el fabricant a les noves necessitats i reptes derivats del procés d’electrificació de la indústria. I és que el nou grup Mercedes-Benz Group AG se centrarà en el negoci dels automòbils elèctrics, connectats i autònoms, mentre que la divisió Daimler Truck Holding, centrada en el negoci dels camions i autobusos, es va separar de la resta del grup al novembre i cotitza de manera independent a la borsa de Frankfurt.
El nou grup Mercedes-Benz Group AG concentra ara les divisions elèctriques EQ, la divisió de luxe Maybach, l’esportiva AMG i els models convencionals de la divisió Mercedes-Benz. Amb aquest moviment estratègic, els directius de la marca de l’estrella han aconseguit revaloritzar la divisió de camions (Daimler Truck) i la d’automòbils (Mercedes-Benz) permetent capitalitzar les marques de manera independent i aplicar-hi diferents fulls de ruta depenent de les necessitats de cada divisió.