Cotxe elèctric
Motor 26/02/2021

Cupra fabricarà a Catalunya un elèctric assequible similar a l’Ibiza

Wayne Griffiths, CEO de Seat, confirma que Cupra tindrà un model elèctric una mica similar a l’Ibiza de cara al 2025

2 min
Cupra el-Born i Wayne Griffiths

Ja fa unes setmanes que vam analitzar què passa amb el Seat Ibiza, un model popular que ha anat perdent protagonisme els últims anys i sobre el qual circulen diversos rumors de desaparició o de transformació en un model totalment elèctric, mantenint (o no) el mateix nom. Aquesta setmana també vam saber que Seat estava acabant d'ultimar amb l'Estat els últims detalls per implementar la producció d'un cotxe elèctric a Martorell.

Ara ha sigut el màxim responsable de Seat i Cupra, el britànic Wayne Griffiths, qui ha posat sobre la taula el futur del nou model elèctric de mida similar a la de l’Ibiza en una entrevista amb la revista Autocar. Griffiths ha confirmat que “Cupra treballa amb el grup Volkswagen en un cotxe elèctric petit i urbà” que es posicionaria a la gamma per sota de l’el-Born, el primer elèctric de Cupra però que no es fabricarà a Catalunya. A diferència de l’el-Born, el cotxe elèctric urbà de mida comparable al Seat Ibiza o Volkswagen Polo sí que es fabricaria a Martorell, ja que “les negociacions entre el grup Volkswagen i les autoritats espanyoles ja estan molt avançades”, cosa que permetrà accelerar l’electrificació de la planta de Martorell.

L’empresa no és senzilla perquè, com explica el britànic, “és més difícil obtenir beneficis i rendibilitat en el segment dels cotxes petits i urbans que no pas en el segment dels cotxes elèctrics esportius i d’altes prestacions com el Porsche Taycan”. Amb tot, Griffiths reconeix que el disseny d’aquest cotxe urbà elèctric ja està enllestit i que possiblement serà presentat abans que acabi aquest any.

El nou model elèctric de Cupra, que podria ser el substitut de l’Ibiza tal com el coneixem fins ara, farà servir la plataforma elèctrica MEB A0 que també faran servir el futur Volkswagen ID.1 o el substitut elèctric del fins ara conegut Skoda Fabia, models que podrien compartir línia de producció amb el futur Cupra elèctric urbà a la planta de Martorell. La idea de la direcció de Cupra és que aquest nou model tingui un preu base d’uns 20.000 o 22.000 euros i pugui oferir unes bateries de 45 kWh, cosa que li permetria oferir prou autonomia (més de 200 o 250 quilòmetres) en entorns urbans.

stats