Els 10 cotxes més esperats del 2018
Repassem quines seran les grans novetats d'aquest any
El 2018 arriba farcit de novetats interessants en tots els segments del mercat. Compactes, esportius, totcamins i familiars que han generat expectatives enormes entre el públic i la premsa especialitzada. A continuació escollim 10 dels models que creiem més importants d'aquest any que tot just comença.
Peugeot 508
Qui ha dit que les berlines estan acabades? D'acord, ja no gaudeixen de les preferències dels compradors, però les tradicionals berlines encara aporten aquella dosi extra d'elegància, estil i dinamisme que no poden ni SUV ni 'crossover' poden oferir. Si el 508 actual ja ens sembla atractiu –va ser presentat fa quatre anys– l'edició del 2018 promet ser un dels cotxes més bonics de l'any. Pel que sembla, el nou 508 serà una berlina de tall gairebé cupè que probablement també disposarà de versió familiar o 'shooting brake'.
Volkswagen T-Cross
La gran aposta del grup alemany de cara al 2018 és el flamant T-Cross, el SUV basat en el Polo que completarà l'oferta del seu germà T-Roc, el Touareg i el Tiguan en la gamma de totcamins dels de Wolfsburg. Impulsat per motors gasolina i dièsel, les primeres unitats disposaran de potencies compreses entre els 90 i els 150 CV, la majoria associades a una plataforma de tracció davantera (tot i que potser també hi haurà versions més potents i de tracció total un cop presentades les primeres unitats).
Jaguar I-Pace
El primer SUV elèctric fabricat per Jaguar arribarà aquest 2018. L'I-Pace disposarà de dos motors elèctrics (un sobre cada eix) amb una potència total de 400 CV i una autonomia de més de 500 quilòmetres. A més, el nou I-Pace té un disseny realment espectacular, molt en la línia del disseny de la marca britànica durant els últims anys. Per fi un elèctric europeu que no renuncia a l'estil i a l'elegància!
Volvo XC40
La marca sueca torna a sorprendre amb un totcamí urbà i cosmopolita que manté viva l'essència que va fer triomfar el seu germà gran, l'XC90, i que Volvo ha mantingut amb el nou XC60 presentat el 2017. Amb tot l'arsenal tecnològic i de seguretat de Volvo, l'XC40 és l'aposta segura en un segment en què els suecs volen consolidar-se com el referent que cal superar, cosa que ja han aconseguit els germans de gamma XC60 i XC90 en els seus segments.
Mégane RS
Fa tant que l'esperem que se'ns ha fet llarg. I és que el departament Renault Sport ha volgut cuidar fins a l'últim detall de la versió més esportiva i dinàmica del Mégane, l'alternativa als Golf R, León Cupra i Honda Civic Type R en versió francesa. Curiosament, serà menys potent que tots ells, ja que 'només' disposarà de 280 CV de potència, però la posada a punt del departament esportiu de la marca –amb un nou disseny del sistema suspensions i de la transmissió– promet emocions fortes. ¿Veurem un nou assalt a Nürburgring durant el 2018?
Jeep Grand Cherokee Trackhawk
D'acord, el SUV més ràpid de la història (amb 707 CV i motor HEMI V8) no és nou, ja es comercialitza als Estats Units. No serà fins a la primavera del 2018, però, que aquesta bèstia arribarà al mercat europeu i podrem gaudir d'aquest vehicle tan potent i descomunal com inútil. Qui necessita un totterreny preparat per funcionar sobre l'asfalt i accelerar de 0 a 100 en 3,5 segons? Probablement ningú, però a gairebé tots ens agradaria tenir-lo.
Nissan Leaf
La segona generació de l'elèctric més venut de la història arriba farcit de novetats, tal com vam poder comprovar en la seva presentació a Oslo. Noves bateries, nou motor –que arriba als 150 CV de potència– i autonomia de més de 500 quilòmetres són alguns dels punts forts d'un cotxe que significarà la transició cap a la mobilitat sostenible de milers de conductors. Una aposta segura, ecològica i que preveiem que no serà excessivament cara: l'opció racional i ecològica del 2018.
Honda CR-V
Els japonesos d'Honda presentaran el nou CR-V al mes de novembre. El nou CR-V disposarà d'una nova mecànica híbrida anomenada Sport Hybrid i-MMD, que promet més bones prestacions i un consum de carburant més baix. I, atenció, per primer cop Honda renuncia als motors dièsel en un model nou. Tota una declaració d'intencions.
Mercedes Classe A
La segona generació del Classe A arribarà al mes de maig amb la difícil missió de mantenir l'èxit comercial del seu predecessor. Més tecnològic que aquest predecessor seu, el Classe A manté una estètica esportiva i atrevida per seguir fidelitzant els nous clients i rejovenir la marca de l'estrella.
Tesla Model 3
No estem del tot segurs que el Model 3 arribi als nostres carrers aquest 2018. Tesla acumula retards i problemes diversos que han fet demorar l'entrega de les unitats del seu Model 3, el primer cotxe assumible –que no vol dir barat– fabricat fins ara per la marca californiana.
'Bonus': Seat Tarraco
No sabem si finalment s'anomenarà així, però el SUV de set places que Seat fabricarà a Alemanya serà una de les novetats més importants d'aquest nou any. I pel que hem pogut esbrinar, el frontal del nou SUV gran de Seat, dissenyat a Martorell, serà el que marqui l'estil dels futurs cotxes de la marca, León inclòs.
No hi són tots…
Ja ho sabem. En aquesta llista hi falten cotxes molt atractius i especials com ara la versió RS del Kodiaq, el nou Subaru XV, el Suzuki Swift Sport, el Volvo V60 i S60, el Citroën C4 Cactus, el Mazda i el nou MX-5, el Dacia Duster, la versió elèctrica del Kia Niro… Hem intentat, però, fer una tria significativa i variada dels nous cotxes que veurem aquest 2018. Ja podem apostar, però, que hi haurà alguna revelació que ara se'ns passa per alt i que segurament farà un cop a la taula important. El temps ens ho dirà.