Chevrolet Corvette E-Ray, el primer Corvette híbrid de la història
La marca nord-americana presenta una versió electrificada del seu icònic esportiu que genera una potència de 654 CV
Chevrolet ha iniciat l'any 2023 amb novetats importants. Enguany la marca nord-americana celebra el 70è aniversari del seu icònic esportiu, el Corvette, i després d'haver presentat la carrosseria descapotable i el model Z06 ara és el torn d'una versió molt especial mai abans vista. Es tracta del Chevrolet Corvette E-Ray, un model que té l'honor de ser el primer Corvette de la història que fa servir un sistema de propulsió híbrida.
Aquest és tan sols el primer pas que fa la marca nord-americana cap a l'electrificació total del seu model, i com que de moment la introducció de l'energia elèctrica no està enfocada a reduir consums i emissions sinó mes aviat a millorar les prestacions del model, Chevrolet no ha optat per diferenciar-lo gaire de la resta de versions a nivell estètic. Així, el Corvette E-Ray estrena una decoració amb franges blaves exclusiva per al model híbrid, la seva carrosseria és 90 milímetres més ampla en comparació amb el model Z06 i disposa d'un para-xocs específic... però tota la resta es manté sense canvis.
El primer Corvette híbrid i també el primer amb tracció total
Chevrolet no ha volgut renunciar a equipar el Corvette híbrid amb un enorme motor V8 de 6.2 litres que desenvolupa una potència de 495 CV i un parell motor de 637 Nm, però aquest propulsor només s'encarrega d'enviar la seva força a les rodes posteriors. Així, les rodes davanteres reben un total de 160 CV i 165 Nm de parell provinents d'un motor elèctric situat sobre l'eix davanter i que, per tant, permet al Corvette E-Ray ser el primer amb tracció total de la història.
El motor elèctric, que rep l'energia elèctrica d'una petita bateria de tan sols 1,9 kWh situada entre els seients, suma les seves forces al de combustió per generar un total de 654 CV de potència, facilitant que l'E-Ray acceleri de 0 a 96 km/h en tan sols 2,5 segons. Això el converteix en el Corvette més ràpid de la història, de manera que estem davant d'un model que ha arribat per batre nombrosos rècords.
Chevrolet ha anunciat que el seu model esportiu disposa dels modes de conducció Tour, Sport, Track, Weather, My Mode, Z-Mode, Charge + i Stealth. Aquests dos darrers són específics per al model híbrid i permeten, en el cas de l'Stealth, circular en mode 100% elèctric a una velocitat màxima de 72 km/h. Amb tot, malgrat la marca no hagi anunciat durant quant temps és possible moure's sense activar el motor de combustió, és d'esperar que aquest període de temps sigui molt reduït degut a la poca capacitat que té la bateria.
Tot plegat es suma a un sistema de suspensió activa Magnetic Ride Control, a uns frens carboceràmics signats per Brembo i a uns pneumàtics Michelin Pilot Sport 4 en mides 275/30 ZR20 (davant) i 345/25 ZR21 (darrere) per arrodonir un conjunt esportiu i radical però que, mica en mica, també va acollint l'electrificació.