BMW renova el Sèrie 2 Active Tourer
L'últim monovolum bavarès és un supervivent inesperat en l’era dels SUV electrificats
Quan BMW va presentar la primera generació del Sèrie 2 Active Tourer, molts dels seguidors de la marca i aficionats al món del motor van vaticinar un fracàs absolut. Aquell era el primer monovolum de BMW, el primer model amb motor transversal i no longitudinal i, a sobre, de tracció davantera. Sis anys després, els plantejaments de BMW no només s’han aplicat a aquest model (que s’ha venut raonablement bé), sinó que els sistemes de motor transversal i tracció davantera s’han exportat a la resta de models de la gamma.
Ara els de Munic han presentat la segona generació del Sèrie 2 Active Tourer, l'últim monovolum de la marca, un autèntic rara avis en els temps que corren que manté mecàniques dièsel i de gasolina (evidentment de tracció davantera), tot i que en el futur inclourà versions híbrides endollables. L’oferta mecànica inicial inclou dues versions gasolina (la variant 218i de 136 CV i la 220i amb sistema mild hybrid de 170 CV) i un motor dièsel (218d de 150 CV), sempre associats a una caixa de canvis automàtica Steptronic de set relacions.
Estèticament, el Sèrie 2 Active Tourer evoluciona cap a uns nous grups òptics més afilats amb tecnologia led, una calandra més accentuada, una carrosseria més contundent amb els plecs de les nervadures molt marcades i una línia de cintura ascendent que conflueix sobre el pilar C o muntant posterior. A més, tindrà disponible una versió Luxury Line i una versió estètica M Sport amb llandes de fins a 19 polzades i diversos detalls estètics que n'accentuaran la personalitat.
Pel que fa als interiors del model, cal destacar un nou quadre d’instruments digital, una pantalla central de 10,7 polzades, una presentació ergonòmica i elegant, amb materials de primera qualitat com pell, cuir o símils de fusta i alumini, i la presència d’un selector de conducció en substitució de la tradicional palanca de canvi.
A més, cal destacar que el nou Sèrie 2 Active Tourer anirà farcit d’elements de seguretat i ajudes a la conducció de tota mena, com ara sensor de pluja, activació automàtica de llums, assistent d’aparcament amb càmera posterior de sèrie, control de creuer amb funció de frenada i sensor de vianants i ciclistes o altres elements opcionals com el control i manteniment de carril, un pràctic Head-Up Display i altres aplicacions de software que es poden actualitzar a distància.
La raó de ser de tot monovolum ha de ser el seu espai i la seva versatilitat, i el nou Sèrie 2 Active Tourer, amb cinc places reals i la possibilitat de desplaçar endavant els seients en un recorregut de fins a 13 centímetres, destaca per aquest punt. Aquesta possibilitat permet que el maleter de la nova generació del monovolum bavarès arribi als 470 l de capacitat.
Les primeres unitats arribaran al nostre mercat a inicis del 2022 a un preu encara per confirmar que s'hauria de moure al voltant dels 30.000 euros per a les versions d'accés.