Motor Cotxes esportius

BMW presenta el nou M3 CS, una berlina de 550 CV

El popular model alemany estrena una versió encara més radical que arriba en forma d'edició limitada

BMW M3 CS 2023
4 min

L'actual generació del BMW M3 no para de donar-nos sorpreses. Ara fa uns mesos el fabricant alemany anunciava el llançament del BMW M3 Touring, la versió familiar de la seva berlina esportiva per excel·lència que arribava al mercat per primer cop en la seva història després de molts anys de peticions per part dels clients i aficionats a la marca. I ara, amb la intenció de fer que el seu model sigui encara més exclusiu, BMW ha presentat l'M3 CS 2023.

No és el primer cop que aquest model disposa d'una versió així (l'any 2017 ja en va tenir una, en aquella ocasió limitada a 1.200 unitats), però aquest cop és encara més especial perquè, degut a les cada cop més restrictives normatives anticontaminació, podria ser una de les darreres edicions exclusives del mític M3. Com a mínim, tal com les hem conegut fins ara.

Els ronyons frontals són encara més agressius
Les llandes són de 19 polzades a l'eix davanter i de 20 al posterior

L'antònim de la discreció

Si l'M3 normal ja és un cotxe que crida l'atenció pel seu disseny, la versió CS va un pas més enllà i aposta per una radicalitat estètica poc vista al segment, si no comptem models com l'Alfa Romeo Giulia GTAm. La ja de per si imponent graella frontal dels nous models de la marca alemanya renuncia al marc exterior per estalviar pes i augmentar la presència esportiva. Els para-xocs i el capó llueixen unes arestes molt marcades que realcen l'agressivitat, i les òptiques davanteres que equipen de sèrie la tecnologia làser i presenten una il·luminació en color groc que recorda els models GT de competició de la marca.

La vista lateral no només destaca per les impressionants llandes de 19 polzades a l'eix davanter i 20 al posterior, sinó per lluir una gamma de colors formada pel blanc Frozen Solid White (exclusiu per a aquest model), el verd Signal Green Solid, el gris Brooklyn Grey i el negre Sapphire Black. I si ens fixem en la seva part posterior veurem com BMW ha rematat el conjunt esportiu mitjançant un spoiler negre, un difusor prominent amb quatre sortides d'escapament i molta, molta fibra de carboni.

El lloc de conducció és molt esportiu
Els seients de tipus backet són de fibra de carboni

Per dins, gairebé com un cotxe de carreres

És força habitual que moltes marques dissenyin un cotxe que per fora és esportiu, però per dins gairebé no es diferencia de les versions normals. No és el cas de BMW, que vol que el conductor de l'M3 CS se senti més aviat com un pilot. Per aconseguir-ho han apostat per crear un lloc de conducció on materials com la fibra de carboni, la pell volta o les costures i detalls en color vermell són els principals protagonistes.

Els seients de tipus backet i el volant entapissant en Alcantara s'uneixen a un equipament tecnològic completíssim per completar un conjunt digne dels millors BMW de la història. El sistema operatiu BMW ID 8 està format per una pantalla allargada que es divideix en dues seccions: una de 12,3 polzades per a la instrumentació i una altra de 14,9 per al sistema d'infoentreteniment. Especialment rellevant és la segona, que no només permet accedir als típics menús del sistema de navegació o multimèdia sinó que permet consultar i modificar tots els paràmetres esportius del vehicle. Configuració del motor, direcció, xassís, sistema de frens, tracció... tot plegat, gairebé com un cotxe de carreres.

La tracció total desconnectable permet conduir el cotxe com si fos de tracció posterior
Estem davant d'un dels M3 més radicals de la història

550 CV i acceleració de 0 a 100 km/h en tan sols 3,4 segons

Sota el capó del BMW M3 CS hi trobem un motor Twin-Turbo de 3.0 litres i sis cilindres en línia que és capaç d'oferir una potència de 550 CV i un parell motor màxim de 650 Nm. Tot plegat es transmet a l'asfalt mitjançant una caixa de canvis M Steptronic de vuit velocitats i un sistema de tracció total que, com a novetat, es pot desconnectar per oferir al conductor la possibilitat de conduir l'M3 CS com si fos un cotxe de tracció posterior.

L'acceleració d'aquesta bèstia és esfereïdora: arriba als 100 km/h en tan sols 3,4 segons i registra una velocitat punta de 305 km/h. Mentre tot això succeeix podrem gaudir del so que emet el seu sistema d'escapament amb apertura electrònica i silenciador de titani, i quan vulguem aturar-nos podrem accionar un sistema de frens carboceràmics. Tot plegat es tradueix en un dels M3 més radicals i potents de la història, que de ben segur arribarà en versió limitada (tot i que la marca encara no ha confirmat a quantes unitats). El que sí sabem és que el seu preu no estarà a l'abast de tothom: des de 177.650 euros.

stats