Cotxes esportius
Motor Novetats 22/06/2022

BMW presenta el nou M3 Touring, un familiar d’altes revolucions

Per primer cop en la història el llegendari M3 té una versió amb carrosseria familiar o 'touring' que manté una potència de 510 CV i tracció integral

3 min
BMW M3 Touring

Enguany la divisió BMW Motorsport compleix els seus primers 50 anys d’història, i per celebrar-ho ha presentat la cirereta del pastís de la seva gamma, una versió familiar o touring del mític M3. De fet, aquesta bogeria té el seu fonament teòric clar: els aficionats de la marca feia anys que demanaven una versió amb carrosseria familiar del magnífic M3, una possibilitat que, tot i que pot semblar un contrasentit, ha aixecat molta expectació entre els seguidors de la marca bavaresa.

I és que BMW ven més Sèrie 3 a Europa amb carrosseria familiar o touring que no pas amb la carrosseria sedan o berlina de tres volums, especialment en països com ara Alemanya, Suïssa, Àustria o Holanda, on les berlines de carrosseria familiar són molt populars. Només cal recordar que l’Audi RS6 només es ven amb carrosseria familiar o avant, com en diuen a Ingolstadt, i no es pot dir que li vagi malament.

BMW M3 Touring
BMW M3 Touring

Estèticament, les diferències amb qualsevol altre M3 salten a la vista per la seva carrosseria específica. A més, també disposa d’altres elements més subtils, com ara les llandes de 19 o 20 polzades, noves entrades d’aire laterals per refrigerar els frens, una nova calandra frontal de doble ronyó sense marc o perfil i el sostre del vehicle pintat de sèrie de color negre brillant, tot i que opcionalment també es pot configurar amb un paquet M de fibra de carboni.

En els interiors destaca el seu maleter de 500 L de capacitat (20 L més que un M3 estàndard) però que pot arribar als 1.200 L en cas d’abatre els seients posteriors. També destaquen els seients esportius opcionals tipus bucket de fibra de carboni o la nova pantalla central orientada cap al conductor BMW Curved Display, que va estrenar l’i4 i que ja fan servir els nous Sèrie 3, amb aplicacions i informacions específiques per a aquest model.

Detall de les places davanteres.
Detall de les places posteriors.

Sigui com sigui, aquest no és el primer cop que la divisió Motorsport o M de BMW desenvolupa un vehicle familiar (sí, va existir una versió familiar dels M5 E34 i E91) però ha entomat el repte amb la màxima il·lusió i expectatives, intentant crear el model M3 definitiu. Anem a pams, però. D’entrada, el nou M3 Touring fa servir el mateix motor de sis cilindres en línia turbo que genera 510 CV de potència, associat a un canvi automàtic M Steptronic de vuit relacions i al sistema de tracció integral xDrive. El primer M3 Touring no disposarà de versions amb canvi manual ni de tracció posterior, per bé que el sistema xDrive permetrà desconnectar electrònicament la tracció integral activant el mode de repartiment de potència 2WD i enviar tot el parell disponible a les rodes posteriors.

BMW M3 Touring.
BMW M3 Touring.

De fet, el BMW M3 Touring destaca per unes capacitats dinàmiques espectaculars, amb una acceleració de 0 a 100 en 3,6 segons i una velocitat punta limitada electrònicament a 250 km/h, però que amb el paquet M Driver’s Package es pot desbloquejar fins als 280 km/h. Tot i ser un cotxe ràpid i prestacional, capaç de signar temps estratosfèrics a Nürburgring Nordschleife, el nou M3 Touring passa per ser un vehicle equilibrat, capaç de grans peripècies esportives en un circuit tancat, però que també ha d’oferir comoditat i confort per circular per carreteres i autopistes. En aquest sentit, aquest model ha estat revisat i posat a punt amb noves suspensions específiques, millores en la rigidesa torsional de la carrosseria i fins i tot amb frens carbonoceràmics d’alt rendiment opcionals.

Si voleu comprar un M3 Touring, encara haureu d’esperar fins al setembre per formalitzar la vostra comanda, i us tocarà gratar-vos la butxaca: les versions d’accés –sense paquets M opcionals– tindran un preu base al voltant dels 120.000 o 130.000 euros, i se situaran lleugerament per sobre del preu dels M3 convencionals.

stats