Motor Dièsel

BMW M340d xDrive: dièsel, ecològic i amb 340 CV

La marca bavaresa presenta la versió més potent amb mecànica dièsel, que recorre a un sistema 'mild hybrid' i un catalitzador per oferir l'etiqueta Eco de la DGT

BMW M340d xDrive: dièsel, ecològic i amb 340 CV
Ara Motor
14/04/2020
3 min

Tot i que les vendes de cotxes dièsel siguin cada cop menys importants, molts fabricants europeus encara confien en les prestacions i les xifres de consum contingut d’aquest tipus de mecàniques. A més a més, gràcies als moderns sistemes de microhibridació o sistemes mild hybrid, els dièsel actuals fins i tot poden lluir una etiqueta Eco de la DGT i beneficiar-se dels avantatges fiscals i a l’hora de circular d’aquest tipus de vehicles.

La teoria d’aquesta nova versió M340d del BMW Sèrie 3 és senzilla: maridar el motor dièsel 3.0 TwinPower Turbo de sis cilindres en línia i que ofereix uns fantàstics 340 CV i 700 Nm de parell amb un sistema semihíbrid de 48 V. En realitat aquest sistema només actua com un generador i motor d’encesa, i no arriba a fer funcionar per si sol el vehicle, tot i que sí que pot mantenir el funcionament aprofitant la pròpia inèrcia i energia cinètica del vehicle mantenint un mode de propulsió a vela que desacobla el motor i la transmissió oferint millors xifres de consum i emissions. El nou M340d xDrive també utilitza un nou catalitzador SCR amb AdBlue o urea que permet que aquesta versió esportiva amb motor dièsel passi amb nota les restrictives normes d’emissions Euro6d, i homologui un consum de carburant de poc més de 5,3 l i unes emissions de 139 g/km en cicle de consum WTLP.

BMW M340d xDrive Sedan

A més a més, el nou M340d només es pot associar a un canvi automàtic ZF de vuit relacions amb convertidor de parell anomenat Steptronic Sport posat a punt específicament per gestionar tota la potència d’aquest cotxe, i a un sistema de tracció integral xDrive que en millora l’eficàcia i la seguretat en ferms amb poca adherència. El nou M340d també disposarà d'un sistema d’ajuda a l’arrencada esportiva o lauch control que li permet accelerar de 0 a 100 en només 4,6 segons.

M340d xDrive 3 Touring o familiar

Val la pena destacar que com el seu nom indica, el nou M340d xDrive ha estat desenvolupat per la divisió esportiva BMW M, i com a tal disposa d’una suspensió esportiva específica, una gestió de l’electrònica enfocada a oferir millors prestacions, frens esportius, llandes d’aliatge específiques de 18 polzades, un nou diferencial autoblocant M i una direcció més directa i comunicativa.

Sedan i familiar

BMW ofereix la seva berlina M340d xDrive amb carrosseries sedan de tres volums o familiar (touring), a un preu base de 72.100 euros (74.100 en el cas de la versió touring). Aquest nou model es diferencia per una línia estètica més esportiva i suggerent, com ara menys alçada lliure, els para-xocs davanters i posteriors amb un estil més esportiu, la presència d’un espòiler posterior, tubs d’escapament sobredimensionats i una calandra frontal amb un nou disseny de la malla frontal.

Vista frontal M340d xDrive

Per acabar, els interiors del nou M340d xDrive també destaquen per uns entapissats específics amb acabats d’Alcantara, volant, seients i pedals d’alumini de disseny esportiu M i diverses motllures específiques repartides per tot l'habitacle. A més disposa de sèrie de climatitzador de tres zones, l’assistent d’aparcament BMW Parking Assistant i el paquet d’infoentreteniment i navegador BMW Live Cockpit Plus, amb informació del trànsit a temps real, serveis en línia i sistema de resposta a les ordres per veu.

stats