Així és el nou BMW M2: manual, amb tracció posterior i sense rastre d’electrificació
Amb un total de 460 CV, la segona generació de l'esportiu alemany incrementa la potència del model anterior en 90 CV
Si fem un repàs de les característiques de la majoria de vehicles esportius que han passat a formar part de la història de l'automòbil veurem que molts comparteixen tres condicions: tenen motor de gasolina, canvi manual i tracció posterior. Els temps canvien, i el cert és que avui en dia queden pocs vehicles esportius que es mantinguin fidels a aquesta recepta que tant ha funcionat en el passat.
La tracció posterior ha anat deixant pas progressivament a vehicles de tracció total o davantera (com passa amb l'actual BMW Sèrie 1), els canvis manuals estan perdent la batalla davant els automàtics i els motors de combustió cada dia reben més ajudes en forma d'electrificació com a pas previ a la seva desaparició total.
És per això que el nou BMW M2 és un cotxe tan especial. La marca alemanya no s'ho ha pensat dues vegades i ha aprofitat el temps de descompte abans no entrin en vigor les normatives europees anticontaminació més dures per llançar un vehicle de gasolina pur, sense electrificació, manual i de tracció posterior.
Disseny atrevit i musculós
L'actual generació del BMW Sèrie 2 Coupé destaca per no seguir al peu de la lletra el disseny de models com el Sèrie 4, el Sèrie 7 o el SUV elèctric iX, però tot i això la seva estètica té una personalitat indiscutible. Doncs bé, els dissenyadors de BMW han volgut anar un pas més enllà amb l’M2, que de ben segur no deixarà ningú indiferent.
Les mides d'aquest nou model han crescut respecte l'anterior. Concretament, ara és 12 centímetres més llarg (4,58 metres) i 2 centímetres més ample (1,88 metres), encara que la seva altura és un centímetre inferior (1,40 metres). El resultat és un vehicle molt més imponent i que destaca per lluir un disseny musculós.
La part frontal llueix els ronyons característics de BMW en forma de graella central, però en aquest cas està disposada d'una forma molt horitzontal i quadrada. Aquesta mateixa forma geomètrica es repeteix a les entrades d'aire laterals, donant la sensació de cotxe analògic i de la vella escola.
La vista de perfil és la més clàssica, destacant especialment els passos de roda sobredimensionats i les enormes llandes de fins a 20 polzades. Finalment, a la part posterior es repeteixen les línies rectes i les formes quadrangulars, tancant un conjunt que crida l'atenció vist des de qualsevol angle.
Per dins, esportiu i funcional
L'interior del BMW M2 no només destaca per ser esportiu, sinó també per semblar-ho. Estem massa acostumats que els fabricants dissenyin cotxes que per fora són molt radicals i per dins pràcticament idèntics a qualsevol versió estàndard, però això no és una cosa que li agradi fer a BMW. No, aquí l'interior és molt diferent del del Sèrie 2 convencional, fet que es nota especialment gràcies als seients tipus backet, a la fibra de carboni que trobem per tot arreu i a detalls com les costures específiques o els botons del volant en color vermell.
Com és habitual a tots els models de la marca, a nivell d'infoentreteniment equipa la màxima tecnologia. La instrumentació està protagonitzada per una pantalla de 12,3 polzades que ofereix moltíssima informació, mentre que el monitor central hi està unit en forma de pantalla de 14,9 polzades.
Ni rastre d'hibridació
L'únic element elèctric del nou BMW M2 és la típica bateria que munta qualsevol cotxe, ja que aquí no hi trobem cap rastre d'hibridació. La marca alemanya ha optat per repetir la seva recepta més reeixida per última vegada en el seu model estrella, de manera que sota el capó ens trobem amb un motor gasolina de 3.0 litres, 6 cilindres en línia i dos turbos que desenvolupa una potència de 460 CV a 6.250 rpm i un parell màxim de 550 Nm entre les 2.650 i les 5.870 voltes.
Estem parlant d'un increment de 90 CV respecte a l'anterior M2, fet que resulta imprescindible per mantenir les prestacions si tenim en compte l'increment del pes: el model anterior pesava 1.570 quilos i el nou atura la bàscula en 1.800. Malgrat tot, el nou M2 accelera de 0 a 100 km/h en tan sols 4,1 segons (4,3 amb canvi manual).
D'altra banda, BMW ha treballat específicament el so del sistema d'escapament mitjançant unes vàlvules controlades electrònicament. També han millorat la rapidesa del canvi gràcies a una caixa M Steptronic de vuit velocitats amb fins a tres modes de conducció. Això sí, com dèiem al principi la marca bavaresa també permet equipar el seu nou model amb un canvi manual de sis velocitats, tota una rara avis en els temps actuals.
Serà difícil superar les sensacions que ens va oferir la prova de l'anterior BMW M2, però amb aquesta carta de presentació és possible que el nou model sigui encara més divertit. Això sí, tocarà esperar que la marca ens el deixi provar, perquè el preu base de 89.000 euros no el fa apte per a totes les butxaques.