Novetats02/11/2021

Audi RS3, ara amb 400 CV de potència

La versió més picant de la gamma A3 eleva la seva potència fins als 400 CV i els 290 km/h de velocitat màxima

Audi ha presentat oficialment el nou RS3, la versió més esportiva i radical del seu popular compacte A3, un model que ja hem pogut provar. L’Audi RS3 de l’actual generació estarà disponible en la carrosseria compacta o sportback i en la sedan o de tres volums a uns preus elevats: 74.870 euros la versió de cinc portes i 75.840 la variant sedan o berlina de tres volums.

Cargando
No hay anuncios

Com de costum, el nou RS3 fa servir el fantàstic motor de gasolina 2,5 TFSI de cinc cilindres que entrega 400 CV i 500 Nm de parell associat a un canvi de doble embragatge S-tronic de set relacions i un sistema de tracció integral Quattro. A més incorpora un sistema Lauch Control que li permet accelerar de 0 a 100 en 3,8 segons, i disposa d’un paquet opcional anomenat RS Dynamic Plus que inclou frens carbonoceràmics d’alt rendiment resistents a la fatiga i de suspensió adaptativa específica, i que eleva la velocitat punta fins als 290 km/h.

A Audi saben que aquest serà l’últim RS3 amb una mecànica de combustió i sense cap element electrificat que en redueixi les emissions, i han decidit tancar tota una era de la seva història per la porta gran. El nou RS3 té una posada a punt magnífica i estrena dos nous modes de conducció, anomenats RS Performance i RS Torque Rear –pensat per derrapar, ja que substitueix el clàssic diferencial posterior per un sistema d’embragatge multidisc que permet aportar més parell a les rodes posteriors i jugar amb la part posterior del cotxe per derrapar de manera controlada.

Cargando
No hay anuncios

La posada a punt del nou RS3 inclou també una suspensió rebaixada en 25 mil·límetres respecte a un A3 normal i uns eixos de rodes eixamplats, així com una modificació en l’angle de caiguda de les rodes per millorar-ne l’estabilitat i la capacitat de tracció. Per si tot això fos poc, l’Audi RS3 estrena per primer cop la possibilitat de fer servir de sèrie neumàtics semislick pensats específicament per fer-ne un ús en circuit.

Cargando
No hay anuncios

Aquest RS3 és més agressiu que mai gràcies als fars Matrix Led, la calandra ennegrida en forma de rusc d’abella, les noves entrades d’aire laterals per refrigerar els frens, els nous colors de carrosseria i un nou difusor amb dues cues d’escapament. Als interiors també hi destaquen els seients esportius de tipus bucket, diverses insercions de fibra de carboni i d’alumini en els panells, un quadre d’instruments digital Audi Virtual Cockpit de 12,3 polzades i una pantalla central de 10,1 polzades amb gràfics propis per a un ús en circuit, com ara la pressió del turbo, un nou cronòmetre per registrar els temps per volta i l’indicador de forces G.