Aparcar al carrer un vehicle amb etiqueta ECO és sis cops més car a Barcelona que a Madrid
Un estudi de la filial de vehicles per subscripció del grup Renault ha publicat un estudi comparatiu que analitza els preus dels estacionaments dels cotxes de baixes emissions a diverses ciutats espanyoles

Barcelona és la ciutat de tot l’estat espanyol on és més car estacionar un vehicle amb etiqueta ECO (cotxes híbrids o de combustibles alternatius com el gas natural) i la tercera ciutat de l’estat on resulta més car estacionar-hi vehicles amb l’etiqueta ambiental de zero emissions (cotxes totalment elèctrics o híbrids endollables amb autonomies en mode elèctric superiors a cinquanta o seixanta quilòmetres), tal com apunta un estudi de Bipi, la companyia especialitzada en vehicles per subscripció del grup Renault.
Estacionar un vehicle amb etiqueta ECO té un preu de 2,25 euros per hora a la ciutat comtal, i es consolida com la ciutat més cara de l’estat espanyol. Barcelona supera el preu de l’estacionament per aquesta tipologia de vehicles la ciutat de Vitòria (2,15 euros per hora) i la ciutat de Palma (1,45 euros per hora). Pel que fa a vehicles amb etiqueta Zero, la capital catalana es posiciona com la tercera ciutat més cara de l’estat, superada per Vitòria i Palma.
Les tarifes de Barcelona contrasten de manera molt significativa amb les de Madrid, on estacionar un vehicle amb etiqueta ECO costa 0,30 euros per hora, o el que és el mateix, sis cops menys que a Barcelona. L'anàlisi comparativa és encara més cridanera si tenim en compte el preu de l’estacionament de vehicles de zero emissions, és a dir, elèctrics purs o híbrids endollables de gran autonomia. Estacionar un vehicle de zero emissions a Barcelona té un preu que arriba als 1,15 euros per hora, mentre que fer-ho a Madrid és totalment gratuït.
L’Hospitalet, la ciutat més barata de l’estat
Les tarifes de Madrid converteixen la capital espanyola en la segona ciutat més barata de l’estat on estacionar vehicles amb etiqueta ECO o Zero, només superada per la ciutat de l'Hospitalet de Llobregat. I és que estacionar als carrers de l'Hospitalet no té cap cost pels vehicles amb etiqueta ECO o de Zero Emissions, una realitat que contrasta amb la realitat de la ciutat de Barcelona, amb la qual limita vorera per vorera.