Superesportius
Motor 19/07/2018

Aston Martin DBS Superleggera amenaça el tron de Ferrari

La prestigiosa marca britànica assegura que el seu nou cotxe és el Súper GT definitiu

Ara Motor
2 min
Aston Martin DBS Superleggera, amenaçant el tro de Ferrari

Molts anys després de la seva aparició als anys 60 del segle passat Aston Martin recupera les denominacions DBS i Superleggera per batejar un model de producció. I aquest no és un model de producció qualsevol, sinó un superesportiu pensat per plantar cara al Ferrari 812 Superfast presentat aquest any.

DBS Superleggera

D’entrada cal reconèixer que el disseny del DBS Superleggera és realment espectacular, ja que combina a la perfecció els elements clàssics de tot bon GT britànic amb un toc de disseny italià sense renunciar a les solucions tècniques i aerodinàmiques del segle XXI. El cotxe es veu musculat i poderós, sense caure en el barroquisme o les exageracions dels Lamborghini o Pagani, mantenint una línia més exclusiva i elegant que els Ferrari, però amb un to més passional i esportiu que els Audi, BMW o Mercedes més esportius.

DBS Superleggera

Aquest Aston Martin DBS Superleggera és més potent que el popular DB11 gràcies al seu motor V12 d’origen Mercedes-AMG i que entrega 725 CV i 900 Nm de parell, associat a un canvi automàtic amb convertidor de parell ZF de vuit relacions i un diferencial mecànic de desplaçament limitat, per assegurar la motricitat i la diversió al volant del britànic.

Detall motor DBS Superleggera

Com el seu nom indica, els de Gaydon han treballat especialment el pes del nou superesportiu, i han aconseguit que el DBS Superleggera sigui 72 quilos més lleuger que el DB11, del qual deriva, gràcies a l’ús massiu de materials lleugers com ara l’alumini o la fibra de carboni. Així doncs, el DBS Superleggera promet un pes de només 1693 quilos a la bàscula amb un repartiment de pes gairebé perfecte sobre els eixos (51:49 a favor de l’eix davanter), cosa que millorarà la seva experiència dinàmica.

Interior DBS Superleggera

Per acabar amb aquesta obra d’art, els enginyers d’Aston Martin han incorporat una nova suspensió activa regulable electrònicament per rebaixar la seva distància amb el terra i nous discs de fre carbonoceràmics amb pinces de sis pistons especialment dissenyats per aturar el DBS Superleggera amb seguretat i contundència.

stats