Novetats
Motor Novetats 19/06/2018

Així és el nou A1, el cotxe que Audi fabricarà a Catalunya

La nova generació de l'A1 compartirà plataforma amb els Ibiza i Arona, que també es fabriquen a Martorell

Ara Motor
3 min
Així és el nou A1, el cotxe que Audi fabricarà a Catalunya

Audi confia en la planta de Seat al Baix Llobregat per fer aixecar el vol al seu petit urbà, un cotxe que ha perdut força i presència al mercat els últims anys. I és que, de fet, la generació sortint, que data del 2010, 'només' ha venut unes 90.000 unitats durant tot el 2017, mentre que el seu principal rival, el MINI, n'ha venut més de 250.000.

Nou A1

Els d'Ingolstadt creuen que cal actualitzar el seu model, i en aquest sentit han volgut fer un A1 més tecnològic, més segur i –si això existeix– més masculí, agressiu i musculat que el model al qual substitueix.

Detall calandra i frontal A1

Del nou A1 destaquen la seva gran calandra frontal i els grups òptics allargats i estilitzats, que aporten un 'look' més agressiu i dinàmic al conjunt. El nou cotxe és més baix i ample que l'anterior i les seves nervadures, més marcades. La part posterior no canvia gaire més enllà d'uns nous fars que recorden els que tradicionalment ha utilitzat BMW.

Vista posterior

De fet, el nou A1 només disposarà de carrosseria de cinc portes, i les places posteriors són una mica més amples gràcies a una longitud que ja arriba als quatre metres de llarg. El maleter també es beneficia de l'increment de talla de l'A1 i creix en 65 L de capacitat.

Detall places posteriors

Només gasolina (d'entrada)

El petit urbà d'Audi, que utilitza la plataforma MQB A0 que van estrenar l'Ibiza i l'Arona, disposarà de versions de tracció davantera amb motors gasolina (encara no ha anunciat els motors dièsel) amb potències compreses entre els 95 i els 200 CV associats a un canvi manual o automàtic S Tronic de sis relacions. Més endavant Audi introduirà una variant GNC que funcionarà amb gas natural, però no té previst introduir cap versió elèctrica o híbrida del nou A1.

I els Quattro?

El primer model de la família A1 que disposarà de tracció integral a les quatre rodes (sistema anomenat Quattro a Audi) de tipus Haldex, serà la versió prestacional anomenada S1, que, segons apunten les primeres informacions, superarà els 250 CV gràcies al motor gasolina 2.0 TSI.

Els interiors del nou A1 sí que marcaran la diferència al segment, gràcies al sistema Virtual Cockpit, amb el Google Maps integrat, sistema de control per veu, un sistema d'àudio connectat a internet signat per Bang & Olufsen, amb onze altaveus, una nova pantalla de deu polzades heretada del nou A8 i la possibilitat de personalitzar els marcs i motllures interiors de diferents colors.

Detall interiors

Per si l'ofensiva tecnològica resultés insuficient, el nou A1 disposa de diversos assistents de conducció entre els quals destaca un sistema de radars de proximitat capaç de reconèixer altres cotxes, ciclistes, vianants i altres objectes i evitar-los gràcies a un assistent de maniobra evasiva, un assistent de frenada, un control d'angle mort, un assistent de canvi de carril i un nou sistema d'aparcament autònom. També inclou un sistema capaç d'aturar el cotxe amb seguretat quan circula per autopistes i autovies a velocitats de fins a 200 km/h.

El nou A1 serà més segur i tecnològic que mai

El nou A1 es podrà adquirir a partir del mes de novembre i el seu rang de preu –encara per confirmar– començarà a partir dels 18.000 euros.

stats