ESPORTIUS
ARA MOTOR

Toyota GR Supra Sport Top, esportivitat a cel obert

Toyota presenta un prototip descapotable del seu nou esportiu que no descarta portar a producció en un futur no gaire llunyà

Toyota GR Supra Sport Top, esportivitat a cel obert / TOYOTA Zoom

Els esportius descapotables no tenen cap fonament tècnic per existir. Provoquen molèsties quan se circula a velocitats elevades, presenten un pitjor coeficient aerodinàmic i fins i tot pesen més que els models convencionals, ja que en molts casos han d’allotjar mecanismes d’obertura o tancament de sostres (que, a més, limiten espai al maleter) i reforços estructurals extra en cas d’accident o impacte.

Però enfront de tots aquests fets racionals i empírics, els descapotables justifiquen la seva existència en un sol argument passional i que és suficient per als grans fabricants: són atractius i molen molt, i la gent està disposada a pagar més per un cotxe sense sostre i una estètica espectacular per passejar-se sota el sol de la primavera o olorant la brisa del mar els capvespres d’estiu en el passeig marítim de la ciutat o poble d’estiueig.

Toyota GR Supra Sport Top Zoom

Toyota GR Supra Sport Top / Toyota

En aquest sentit Toyota ha presentat un prototip anomenat GR Supra Sport Top, que no deixa de ser una versió descapotable tipus targa del GR Supra que va començar a comercialitzar fa pocs mesos i que vol ser un homenatge a la versió descapotable tipus targa de l’anterior Supra, anomenat A80. Els descapotables tipus targa tenen un sostre fix retirable que deixa al descobert els dos seients davanters, a diferència dels cabriolet, el sostre dels quals s'arromanga cap enrere i deixa tot l'habitacle descobert.

Aquest prototip ha estat desenvolupat i creat per la divisió nord-americana de Toyota (Toyota Motor North America) per presentar-lo al SEMA 2020, que finalment no es va celebrar de manera presencial a causa de la pandèmia. I és que aquesta mena de vehicles descapotables tipus targa són molt apreciats pel públic nord-americà, i si finalment Toyota s’anima a crear una edició descapotable (també es rumoreja la possibilitat de veure una variant GRNM de més de 400 CV de potència), de ben segur que s’enfocarà al mercat nord-americà més que no pas l’europeu, on el GR Supra no acaba d’arrencar entre el gran públic.