TOTCAMÍ
ARA MOTOR

Toyota C-HR GR Sport, un ecologista amb caràcter

La marca japonesa presenta la versió més esportiva i juvenil del ja conegut C-HR, el seu primer totcamí híbrid, un èxit comercial a tot el planeta

Toyota C-HR GR Sport, un ecologista amb caràcter / TOYOTA Zoom

Ja ha passat força temps des que Toyota va presentar el C-HR, el que va ser el seu primer totcamí híbrid. El vam poder provar en el seu moment, ara fa uns tres anys, i ens va deixar molt bon record, ja que ens va semblar un cotxe assenyat, estalviador, polivalent i còmode per a un ús diari.

Ara bé, a ningú se li hauria acudit dir que el C-HR és un cotxe de tall esportiu, ni que tampoc voldria ser-ho. Potser conscients de les limitacions dinàmiques del seu totcamí, el departament de Gazoo Racing no és que hagi preparat una versió més radical del model, però sí que n'ha fet una variant estèticament més juvenil i atrevida sobre la base d’un model ja molt assentat en el segment.

Un dels elements estètics més característics del Toyota C-HR GR Sport són el disseny del seu para-xocs inferior de color negre, les llandes exclusives de 19 polzades, els embellidors enfosquits i els plàstics de protecció de baixos de color negre, que encerclen tota la carrosseria del model.

Detall frontal Toyota C-HR GR Sport Zoom

Detall frontal Toyota C-HR GR Sport / Toyota

Pel que fa als interiors, aquesta versió GR Sport presenta entapissats d’Alcantara que contrasten amb el fil vermell i gris dels seients, la consola central, la palanca de canvi i el volant, així com diverses insercions amb l’emblema GR Sport en diversos punts de la carrosseria i aplicacions específiques del quadre d’instruments TFT.

Detall seients Toyota C-HR GR Sport Zoom

Detall seients Toyota C-HR GR Sport / Toyota

En el pla tecnològic i de seguretat, aquest C-HR GR Sport també estrena algunes millores, com ara un nou sistema d’avís de col·lisió amb assistent de direcció i assistent de gir, que pot frenar preventivament i desviar una mica la trajectòria del vehicle si detecta la presència d’un vianant, ciclista o animal en un revolt amb l'objectiu d'evitar l’impacte.

Interiors Toyota C-HR GR Sport Zoom

Interiors Toyota C-HR GR Sport / Toyota

Si fins ara el Toyota C-HR només podia disposar del motor 1.8 de cicle Atkinson de quatre cilindres que arriba a oferir 122 CV de potència, els japonesos incorporen ara també un motor 2.0 que arriba als 184 CV gràcies al seu maridatge amb el motor elèctric del vehicle. A més, els enginyers de Gazoo Racing també han fet petits retocs en la direcció i la suspensió per dotar el conjunt d’un comportament una mica més dinàmic, per bé que en cap cas arriba a ser esportiu o radical en les formes.

Finalment, el nou Toyota C-HR GR Sport arribarà al nostre mercat a partir del mes de gener del 2021 a un preu encara per confirmar, però tot apunta que es mourà per sobre dels 30.000 euros.