Saló de París
Motor Novetats 03/10/2018

Renault es planteja eliminar l’Scénic

La continuïtat del monovolum de Renault està en dubte, segons el cap de la companyia Thierry Bollore

Ara Motor
1 min
Renault es planteja eliminar l’Scénic

Renault va inventar el monovolum. De fet, l’Scénic va ser el vehicle més important de la gamma de Renault fa relativament poc temps: l’any 2004 els del rombe van vendre més de 319.000 unitats del seu monovolum estrella, però actualment en venen menys d’una tercera part, i les perspectives de cara al futur no són gaire bones.

I és que els monovolums ja no estan de moda, i els clients potencials d’aquests vehicles –famílies amb dos o més fills– cada cop opten més per comprar SUV o totcamins grossos, de fins a set places, per transportar família i equipatge.

En aquest context, el president de la companyia francesa Thierry Bollore ha afirmat a París que l’actual generació de l’Scénic, apareguda ara fa dos anys, podria no tenir continuïtat més enllà del 2023 o el 2024, i que el seu lloc al mercat l’ocupin els SUV i ‘crossover’ de la marca, que ja compta amb models importants com el Kadjar, Koleos i Captur, que ja suposen més d’un terç de les vendes totals de Renault.

L'espai és la gran carta de l'Scénic

En referència a l’actual Scénic (i la variant allargada Grand Scénic), Bollore ha afirmat estar “content” amb el cotxe, i que “respon a les necessitats actuals dels consumidors”, però també ha avisat que “els gustos dels conductors estan canviant” i que no pot assegurar la continuïtat del model actual de cara a un futur no gaire llunyà.

stats