Saló de París
Ara Motor

Renault es planteja eliminar l’Scénic

La continuïtat del monovolum de Renault està en dubte, segons el cap de la companyia Thierry Bollore

Renault es planteja eliminar l’Scénic / RENAULT Zoom

Renault va inventar el monovolum. De fet, l’Scénic va ser el vehicle més important de la gamma de Renault fa relativament poc temps: l’any 2004 els del rombe van vendre més de 319.000 unitats del seu monovolum estrella, però actualment en venen menys d’una tercera part, i les perspectives de cara al futur no són gaire bones.

I és que els monovolums ja no estan de moda, i els clients potencials d’aquests vehicles –famílies amb dos o més fills– cada cop opten més per comprar SUV o totcamins grossos, de fins a set places, per transportar família i equipatge.

En un futur tindrem monovolums o només fabricarem SUV? El temps ho dirà

Thierry Bollore - President Renault

En aquest context, el president de la companyia francesa Thierry Bollore ha afirmat a París que l’actual generació de l’Scénic, apareguda ara fa dos anys, podria no tenir continuïtat més enllà del 2023 o el 2024, i que el seu lloc al mercat l’ocupin els SUV i ‘crossover’ de la marca, que ja compta amb models importants com el Kadjar, Koleos i Captur, que ja suposen més d’un terç de les vendes totals de Renault.

L'espai és la gran carta de l'Scénic Zoom

L'espai és la gran carta de l'Scénic / Renault

En referència a l’actual Scénic (i la variant allargada Grand Scénic), Bollore ha afirmat estar “content” amb el cotxe, i que “respon a les necessitats actuals dels consumidors”, però també ha avisat que “els gustos dels conductors estan canviant” i que no pot assegurar la continuïtat del model actual de cara a un futur no gaire llunyà.