Superesportius
Ara Motor

Aventador SVJ, la nova bèstia de Lamborghini

La firma presenta l'evolució definitiva del Lamborghini Aventador, el cotxe de producció més ràpid a Nürburgring

L'Aventador SVJ, la nova bèstia de Lamborghini / LAMBORGHINI Zoom

Lamborghini ha presentat el seu últim esportiu al concurs d’elegància de Pebble Beach: l’Aventador SVJ, una evolució de l’Aventador convencional i que ja és el cotxe de producció en sèrie més ràpid a Nürburgring gràcies al seu estratosfèric crono de 6:44.9 al vell traçat del Nordschleife.

Només es fabricaran 63 unitats del Lamborghini Aventador Superveloce Jota (SVJ), en honor a l’any 1963, quan Ferruccio Lamborghini va fundar la marca. El preu final de cadascuna de les 63 unitats serà d’uns 350.000 euros, una xifra no gaire elevada si pensem que aquest model suposa el punt culminant en l’evolució de l’Aventador i que el fet de ser una edició limitada revaloritzarà el cotxe en un futur no gaire llunyà.

Només es fabricaran 63 unitats Zoom

Només es fabricaran 63 unitats / Lamborghini

Aquest Aventador SVJ destaca per la seva aerodinàmica activa gràcies al seu gran aleró, el nou propulsor i diverses entrades d’aire a la carrosseria, la lluita contra el pes gràcies a l’ús massiu de la fibra de carboni (promet un pes de 1.525 quilos) i una millora del coeficient aerodinàmic del 40% respecte a l’anterior Aventador SV gràcies a la feina de la divisió Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA), especialitzada en el treball aerodinàmic.

Vista posterior Aventador SVJ Zoom

Vista posterior Aventador SVJ / Lamborghini

Però el fet diferencial del nou Aventador SVJ és la potència del seu motor atmosfèric de gasolina V12, que ara arriba fins als 770 CV i 720 Nm de parell sense haver de recórrer al turbo. Amb aquestes credencials el nou Aventador SVJ accelera de 0 a 100 en 2,8 segons i de 0 a 200 en 8,6 segons, unes xifres estratosfèriques, dignes d’un superesportiu.

Interior Aventador SVJ Zoom

Interior Aventador SVJ / Lamborghini

Per acabar, l’Aventador SVJ manté el sistema de tracció integral de la marca amb un diferencial mecànic posterior que reparteix el parell entre les rodes i disposa dels mateixos elements tecnològics i multimèdia que la resta de la gamma Aventador.