Cotxe elèctric
Ara Motor

Ioniq, la nova filial elèctrica de Hyundai

El fabricant coreà estrena una nova gamma de cotxes elèctrics amb el nom de Ioniq que vol vendre 2 milions de cotxes elèctrics els pròxims cinc anys

Ioniq, la nova filial elèctrica de Hyundai / HYUNDAI Zoom

Fins ara el mot Ioniq feia referència al primer cotxe híbrid i híbrid endollable de la marca Hyundai, un dels fabricants que més i millor han progressat els últims anys. De fet, quan els vam provar vam apuntar que aquests models no tenien res a envejar al Toyota Prius, referent de la mobilitat híbrida des de fa més de 20 anys.

Aprofitant la bona acollida comercial del seu Ioniq, Hyundai ha decidit batejar amb aquest nom la seva submarca o filial de vehicles elèctrics, que té previst llançar tres nous models en menys de cinc anys.

El full de ruta dels coreans passa pel llançament comercial del SUV elèctric Ioniq 5 aquest 2021, seguit d’una berlina esportiva anomenada Ioniq 6 que arribarà el 2022 i un SUV molt gran de 7 places i que rebrà el nom de Ioniq 7, previst per al 2024.

Prototip del nou Ioniq 6 Zoom

Prototip del nou Ioniq 6 / Hyundai

Aquesta nomenclatura reservarà els números parells als turismes convencionals (berlines o compactes) i els senars als SUV i totcamins. Tots ells utilitzaran la nova plataforma elèctrica de la marca anomenada E-GMP i que està pensada per poder allotjar bateries d’alta capacitat i compatibles amb punts de càrrega ràpids de gran potència de recàrrega.