Nou SUV
Ara Motor

Així és el nou Audi Q8

Els d’Ingolstadt mostren públicament per primer cop el seu nou SUV gran a la Xina

Així és el nou Audi Q8 / AUDI Zoom

Amb els seus 4,98 metres de llargada, 1,99 d’amplada i 1,7 d’altura, el nou Audi Q8 es col·loca al capdamunt de la família de totcamins de la marca dels anells. Basat en la plataforma del Q7, el flamant Q8 presenta una línia més avantguardista i futurista, gràcies a la reminiscència cupè de les seves formes i el llenguatge estètic del seu disseny, sobretot en els grups òptics davanters i posteriors amb tecnologia HD matrix led, llandes de fins a 22 polzades i l’enorme calandra central, que n'emfatitza el caràcter.

Detall interiors Q8 Zoom

Detall interiors Q8 / Audi

Les generoses dimensions permeten que aquest nou SUV ofereixi un maleter de fins a 1.755 litres de capacitat gràcies a la segona filera de seients, que es pot desplaçar longitudinalment. A més, aquesta segona filera de seients permet encabir fins a tres ocupants, si bé no disposa de seients individuals.

Interiors Q8 Zoom

Interiors Q8 / Audi

Els interiors del Q8 són absolutament tecnològics i es destaca el sistema MMI Touch, que permet interactuar amb el vehicle de forma intuïtiva gràcies a les dues pantalles tàctils de la consola central o mitjançant un avançat sistema de control per veu que ens promet poder dialogar amb el cotxe (en castellà). A més, el Q8 disposa de climatitzador de quatre zones, seients amb funció de ventilació i massatge i fins i tot un paquet anomenat Air Quality que millora l’aire de l’habitacle.

Híbrid i Quattro de sèrie

Mecànicament, el Q8 utilitzarà un sistema de tracció integral Quattro de sèrie, però un diferencial central mecànic enviarà més parell a les rodes posteriors que no pas a les davanteres en condicions de tracció estàndard, en una proporció 40:60. Aquest repartiment del parell promet unes sensacions més dinàmiques que, sumades a la suspensió electrònica que regula l’altura lliure del cotxe, pot millorar-ne l’estabilitat, el coeficient aerodinàmic i l'agilitat amb un marge de 90 mm d’altura.

El nou Q8 promet cert dinamisme al volant Zoom

El nou Q8 promet cert dinamisme al volant / Audi

Tots els Q8 disposen d’un sistema Mild Hybrid de sèrie, amb un sistema elèctric de 48 V que permet recuperar energia cinètica en les frenades o circular aprofitant la mateixa inèrcia del cotxe i desconnectant el motor de combustió, i fins i tot arrencar i maniobrar amb el cotxe a velocitats inferiors a 22 km/h en mode totalment elèctric.

Audi Q8 Zoom

Audi Q8 / Audi

Conduir un cotxe de les dimensions del Q8 en entorns urbans o per carreteres estretes podria ser complicat, i per això Audi ofereix un sistema de direcció progressiva que varia la duresa de la direcció i les rodes posteriors motrius amb un angle de gir de fins a 5 graus, que facilitarà maniobrar o estacionar el gegant alemany.

Les rodes posteriors també seran direccionals Zoom

Les rodes posteriors també seran direccionals / Audi

Per acabar, el Q8 disposarà d’un sistema d’aparcament remot anomenat ‘remote garage pilot’, i diversos sistemes de seguretat que avancen cap a la conducció autònoma com ara el control de creuer adaptatiu, l'alerta de canvi de carril, l'assistent de voreres i altres elements que gestionen tota la informació que reben els cinc radars, les sis càmeres, els dotze sensors ultrasònics i l’escàner làser que controlen els voltants del cotxe.

L'Audi Q8 serà un prodigi tecnològic Zoom

L'Audi Q8 serà un prodigi tecnològic / Audi

El Q8 encara no té data d’estrena confirmada al Vell Continent, tot i que s’especula que podria arribar al nostre mercat l'últim trimestre del 2018, per un preu encara per confirmar, però que podria oscil·lar entre els 65.000 i els 90.000 euros depenent del motor i l'equipament seleccionats.