La Guantera

007, així en la terra com a dalt del cel

Parlem dels cotxes i les motos que apareixen a l'última aventura de James Bond

En aquesta película Bond no para de volar
3 min

James Bond ja porta més de dues setmanes repartint trompades i enriquint encara més els seus creadors gràcies a l’esperada pel·lícula Sense temps per morir, de la qual no farem cap espòiler –deixarem aquest honor per a altres companys, ni que sigui en homenatge al desaparegut Antonio Gasset–. Però sí que parlarem dels cotxes i les motos que apareixen a l’última aventura de l’agent 007, perquè sempre acostumen a tenir un protagonisme destacat en les històries al servei de sa majestat britànica.

Diuen que aquesta pel·lícula, la vint-i-cinquena de Bond, marca un canvi de cicle en el personatge creat per Ian Fleming, i que per això està ple de referències a títols anteriors. I, en aquest sentit, no podien faltar els Aston Martin, el cotxe preferit de la saga des de Sean Connery fins a Daniel Craig. Des del DB5 llegendari de les primeres entregues, passant per un V8 Vantage dels 80, fins al DBS Superleggera –l'última novetat de la marca de les ales obertes, que la pandèmia ens ha impedit veure abans, com tots volíem– o l’animalada del Valhalla i els seus 950 cavalls de potència, del qual només en podran gaudir els 500 privilegiats de la seva exclusiva sèrie. Per celebrar la llargament esperada estrena de la pel·lícula, l’equip Aston Martin de F1 va pintar els logos de 007 als laterals dels cotxes de Vettel i Stroll a la cursa de Monza. 

L'equip Aston Martin de F1 s'ha sumat a la promoció de la pel·lícula.

Però una cosa és el prestigi i una altra la butxaca, i a aquests cotxes se n’hi afegeixen d’altres que contribueixen a engreixar les necessitats de la producció gràcies al que els seus fabricants paguen per poder disposar d’aquesta mena de product placement.

Així, aquesta operació publicitària atorga també un cert protagonisme a models com el Land Rover Defender, que amb motiu del film ha tret una preuada Bond Edition, limitada a només 300 cotxes, amb una decoració molt especial pintada en Eiger Grey, farcida de peces de carboni i amb unes rabassudes llandes de 22 polzades. Són 525 CV, a partir de 154.100 € per a la versió amb carrosseria 90, la curta, i 4.000 € més per a la 110, la llarga.

El primer Range Rover que vam veure en una pel·lícula de Bond va ser el 1983, a Octopussy.  Ara hi trobem un Sport SVR –el més potent i ràpid que han fabricat fins ara: amb un motor V8, una potència de 575 CV, una acceleració de 0 a 100 en només 4,5 segons i una velocitat punta de 283 km per hora– barallant-se amb un Toyota Land Cruiser en una persecució coordinada pel guanyador d’un Oscar pels seus efectes especials Chris Corbould. 

A Sense temps per morir les marques més elitistes queden representades per un Jaguar XF i un Maseratti Quattroporte, que ja tenen una certa batalla, per cert, amb la qual cosa intueixes que acabaran en una pila després d’una conducció que no aprovaria el ministre Marlaska.

Ara fa 40 anys que Citroën va treure al mercat la sèrie especial 007 del seu 2 CV.

Tots aquests cotxes contrasten molt amb la sèrie especial del Citroën 2 CV que la marca francesa va crear ara fa justament 40 anys en ocasió de l’estrena de Només per als seus ulls, amb Roger Moore en el paper protagonista. Només en van fer 500, i és una de les versions del 2 CV més buscades pels col·leccionistes després de les corredisses que Bond feia amb aquell cotxe a la pel·lícula per carreteres del sud d’Espanya, aquest cop acompanyat de Carole Bouquet. 

Una Triumph Tiger 900 construïda sobre la base de la Rally Pro serveix perquè Craig pugui demostrar la seva habilitat dalt d’una moto, encara que sigui a una velocitat ridículament incrementada. La Bond Edition la venen per 19.200 euros (només n’hi haurà 250 a tot el món), i serà un dels productes que la marca anglesa utilitzarà per celebrar l’any vinent el seu 102è aniversari.

Com poden veure, un petit saló de l’automòbil a la pantalla, més remenat que agitat, en aquest cas.

stats