Història
Ara Motor

10 anys del Nissan GT-R

Aquest mes se celebren els primers 10 anys del Nissan GT-R, conegut popularment com a Godzilla, l'esportiu japonès capaç de posar en escac superesportius que li tripliquen el preu

Nissan GT-R, el malson de Porsche i Ferrari fa 10 anys / NISSAN Zoom

El 6 de desembre del 2007 Nissan va presentar el nou GT-R al Saló de Tòquio. Aquell esportiu tenia la difícil missió de substituir el llegendari Nissan Skyline, el seu sistema de tracció integral i el seu motor de sis cilindres.

El seu disseny ha evolucionat molt poc en 10 anys Zoom

El seu disseny ha evolucionat molt poc en 10 anys / Nissan

Ara bé, Nismo, el departament esportiu de Nissan, va crear una bèstia realment espectacular. El seu particular disseny, que es manté molt vigent encara avui, va ser obra de Shiro Nakamura, que es va inspirar en els persoantges de la sèrie anime Gundam, popular també al nostre país i que tractava les aventures d'uns de cotxes robot. Fins i tot l'empresa Polyphony Digital, creadors del videojoc Gran Turismo, van participar en el disseny i el desenvolupament del GT-R.

Interiors Nissan GT-R Zoom

Interiors Nissan GT-R / Nissan

Per donar vida al GT-R, els enginyers de Nissan van optar per crear un motor V6 turbo de 3,8 litres de cilindrada que oferia 485 CV de potència i 588 Nm de parell associat a un eficaç sistema de tracció integral. Aquell primer model ja va mostrar el seu savoir-faire i va superar pràcticament tots els esportius europeus del seu temps, inclosos el Porsche 911 i el BMW M3.

El Nismo N-Attack Package i els seus 600 CV van fer un temps d'escàndol al vell traçat de Nürburgring: 07:08.679, de manera que van superar el Mercedes AMG GT, el Porsche 911 GT3, el Dodge Viper i el Chevrolet Camaro, entre altres

Des que va sortir, Nissan ha actualitzat el GT-R gairebé cada any, amb edicions especials com el Nissan GT-R Nismo i el Nissan GT-R Track Edition. Al cap de 10 anys, el GT-R ofereix 570 CV de potència i 637 Nm de parell, a banda de lleugeres actualitzacions estètiques i tecnològiques com la introducció de llums led, un sistema infoentreteniment i un nou sistema d'àudio. El preu també s'ha actualitzat amb el pas dels anys, i ara mateix un model bàsic costa 107.000 euros, una quantitat important, però menys de la meitat del que poden costar cotxes equivalents de Porsche, Lamborghini o Ferrari, i que tampoc superen el japonès en rendiment pur.