Subaru presenta l'STI E-RA, un esportiu elèctric amb 1.100 CV de potència
El cotxe és un monstre de l’asfalt pensat per convertir-se en un vehicle de competició en la futura categoria elèctrica GT
Després d’haver tocat el cel en diverses competicions com el Mundial de ral·lis i de consolidar les sigles STI com un mite entre els amants del motor, Subaru prepara ara el següent pas en la seva estratègia esportiva i de desenvolupament. Per primer cop en la seva història, els japonesos deixaran de banda els llegendaris motors bòxers per abraçar la tecnologia elèctrica, i després d’haver presentat el Solterra, el primer SUV elèctric de la companyia, ara han anat més enllà amb l'STI E-RA, el prototip elèctric d’un hipercotxe de competició de gairebé 1.100 CV de potència.
Com és natural al provenir d’un Subaru, aquest bòlid elèctric fa servir un sistema de tracció integral gràcies als motors elèctrics que té sobre cada roda, i que, entre tots, atorguen una potència total conjunta de 800 kW, l’equivalent a 1.088 CV convencionals. Els quatre motors elèctrics d’aquest STI E-RA poden funcionar de manera independent i sincronitzada en funció de les necessitats específiques de tracció en cada moment, gràcies a un diferencial elèctric que la marca assegura que és molt precís. Els quatre propulsors elèctrics no estan fabricats per Subaru, sinó que els ha encarregat a Yamaha.
La presència estètica del Subaru STI E-RA respon a criteris aerodinàmics, amb una carrosseria molt baixa i ampla que recorda la dels vehicles que competeixen al Mundial de resistència o a les 24 hores de Le Mans. De fet, el prototip respon a les exigències de la FIA de cara al futur campionat de GT elèctrics o E-GT, per bé que supera amb escreix la potència límit permesa per participar en aquesta futura competició, que és de només 577 CV, pràcticament la meitat de la potència bruta d’aquest model.
El Subaru STI E-RA encara es troba en fase de proves, i durant el 2022 continuarà desenvolupant el seu potencial en diversos circuits japonesos amb la mirada posada en intentar obtenir un bon registre al traçat de Nürburgring Nordschleife aquest mateix any. Segons apunta Subaru, l’objectiu del seu STI E-RA serà baixar dels 6 minuts i 40 segons al vell circuit alemany, un registre a l’abast de ben pocs vehicles al món.