Competició
Motor Competició 27/05/2022

La Fórmula E trenca esquemes amb els nous Gen3

Els monoplaces elèctrics de tercera generació són més lleugers, futuristes i potents que mai

2 min
Nous Gen3

Ja fa alguns anys que la Fórmula E s’ha guanyat per mèrits propis tot el respecte i el reconeixement de pilots, aficionats i equips. De fet, aquesta categoria no ha deixat de créixer en els últims vuit anys, oferint un bon espectacle i una competició igualada que l’han ajudat a fer-se un lloc entre les grans competicions del món del motor. De cara a la temporada vinent, però, la Fórmula E farà un salt endavant qualitatiu bastant important amb l’arribada de la tercera generació de monoplaces elèctrics d’aquesta competició, també anomenats Gen3.

Els nous monoplaces Gen3 o de tercera generació són uns 60 quilos més lleugers (ara homologuen un pes d’uns 840 quilos) i augmenten la seva potència fins als 600 kW (uns 805 CV convencionals) gràcies als dos motors elèctrics situats sobre cada eix que impulsen els monoplaces. A més, els cotxes evolucionaran automàticament gràcies a les actualitzacions del software del sistema operatiu que tindrà cada vehicle, que permet oferir igualtat i emoció a totes les curses. Les bateries dels cotxes les continuarà subministrant Williams Advanced Engineering, i tant el paquet de bateries com el xassís i la mecànica del monoplaça seran comuns entre els equips participants.

Nous Gen3
Nous Gen3
Nous Gen3

Més enllà de l’apartat mecànic, els nous Gen3 impressionen pel seu estil i la seva carrosseria futurista i aerodinàmica, que recorda força la d’alguns avions de combat com els F-117 de les forces aèries dels Estats Units. Aquesta carrosseria és funcional i aerodinàmica, però també una mica més petita i estreta, cosa que permetrà veure més espais i avançaments a les curses que la Fórmula E celebra en circuits urbans com els de Roma, Seül o Mònaco.

Aquests nous monoplaces començaran a competir a partir de la temporada 22/23, que de moment compta amb importants equips oficials com ara Nissan, Porsche, Maserati, Jaguar, DS, NIO o Mahindra, i que podria comptar amb l’arribada de més equips com ara McLaren.

stats