Motor Competició 23/04/2021

Ferrari tornarà a Le Mans en la màxima categoria

La marca italiana ha anunciat que el 2023 correrà amb un Le Mans Hypercars

2 min
Ferrari tornarà a Le Mans a la màxima categoria.

BarcelonaEl 1973 va ser l’últim any que Ferrari, a més de córrer a la F1, va competir també en el campionat mundial de resistència de forma oficial. Aquella va ser una (altra) temporada nefasta per als de Maranello, que feia temps que no se’n sortien en cap de les dues modalitats. 

La retirada va coincidir amb el començament de la malaltia d’Enzo Ferrari i l’entrada a la marca de Luca di Montezemolo, fitxat per Fiat, que cada vegada guanyava més pes en la gestió de la marca del Cavallino. Als torinesos no els feia gràcia que el Commendatore gastés tants diners en la resistència, que era l’especialitat que els va entregar els primers èxits internacionals, com la victòria a les 24 Hores de Le Mans del 1949, tot just dos anys després de la fundació de Ferrari.

Ferrari tornarà a Le Mans a la màxima categoria.

La falta de resultats va ser l’excusa per tancar el departament dedicat als cotxes Sport de competició, tot i que sempre hi ha hagut cotxes d’aquesta marca competint a la resistència, però en altres categories inferiors i gestionades per equips privats, com la Scuderia AF Corse. De fet, el palmarès dels italians és sensacional, amb 24 títols mundials (l’últim el 2017) i 36 victòries a les 24 Hores de Le Mans.

Ferrari ha anunciat que el 2023, 50 anys després d’aquell abandonament, tornaran a la resistència de manera oficial, en aquest cas amb un cotxe dels anomenats Le Mans Hypercars.

Aquest és un anunci espectacular, ja que suposa que a les 24 Hores de l’ACO –que el 2023 celebraran el centenari– hi coincidiran els cotxes d’aquesta divisió creats per Ferrari, Porsche, Toyota, Peugeot, Audi i Acura, que se sàpiga de moment.

Ferrari tornarà a Le Mans a la màxima categoria.

La notícia suposa una gran oportunitat per al lloretenc Miquel Molina, que serà un dels quatre pilots que el 2021 competirà amb un 488 Evo GTE per cinquena temporada consecutiva al Mundial de Resistència (WEC) en una de les escuderies satèl·lit de la casa italiana. Molina pot ser un dels escollits per pilotar el Ferrari oficial en la que aviat serà la nova categoria reina, i qui sap si podria fer-ho al costat de Carlos Sainz, que aquest any s’estrena vestit de vermell als Grans Premis de F1.

stats