Motor Competició

El Circuit de Catalunya modifica el seu traçat

Aquest mes de gener s’ha remodelat el traçat del revolt 10 per fer-lo més segur tant per a cotxes com per a motocicletes

Traçat nou del revolt 10 del circuit
1 min

El revolt 10 del Circuit de Catalunya, també conegut com el revolt de La Caixa, sempre ha sigut un dels punts crítics del traçat de Montmeló. I és que aquest revolt és un gir força tancat que obliga a una forta frenada després d’una llarga recta on es poden superar fàcilment els 200 km/h, i històricament ha sigut un punt calent que fins i tot havia obligat a fer dos traçats, un pensat per a Fórmula 1 i cotxes i un per a motocicletes de MotoGP o Superbikes.

Amb la reforma feta, el Circuit de Catalunya presenta ara un disseny de revolt més arrodonit, amb més escapatòria de seguretat d’asfalt i grava. El traçat ha sigut aprovat per la FIA i per la FIM, és a dir, les dues màximes federacions de vehicles de quatre i dues rodes, respectivament.

El nou traçat del revolt 10 permetrà un pas per corba més ràpid, augmentarà la seguretat dels pilots i incrementarà l’espectacle per als aficionats, sobretot gràcies a una sortida del revolt més ampla i ràpida, que permetrà obrir gas abans i incrementarà les opcions d’avançament entre els vehicles.

Tot i que el Circuit de Catalunya esperava estrenar el nou traçat en el test de pretemporada de Fórmula 1, el gran circ finalment ha apostat pel circuit de Bahrain per estrenar els monoplaces de la nova temporada, i caldrà esperar fins al Gran Premi d’Espanya de F1, que se celebrarà el 9 de maig, per poder veure en acció els monoplaces en el nou traçat. Les motos de MotoGP no hi competiran oficialment fins al 6 de juny, coincidint amb la setena prova puntuable del campionat.

stats