Ferran Vital

Renault posa data de caducitat als motors dièsel

La marca francesa creu que les noves normatives sobre les emissions contaminants faran poc rendibles els motors dièsel

Renault posa data de caducitat als motors dièsel / RENAULT Zoom

Un informe de l’agència Reuters aparegut ahir apunta que el fabricant gal ja ha posat data de caducitat als motors de mecànica dièsel. La causa d’aquest adéu als motors dièsel és la futura normativa comunitària anticontaminació, que entra en vigor l'any 2019, i que limitarà encara més els llindars d’emissions dels vehicles de motor i els farà molt més restrictius.

Segons els enginyers de Renault, encara seria possible tecnològicament fabricar motors dièsel que complissin amb la futura normativa sobre les emissions, però els costos de producció es dispararien i els fabricants no disposarien d’un marge comercial rendible.

Per contra, els informes interns de la marca del rombe apunten que els costos de producció dels vehicles elèctrics seran molt més baixos l’any 2025, i les prestacions i autonomia que ofereixen els vehicles elèctrics en possibilitaran la rendibilitat comercial (actualment un ZOE elèctric costa uns 23.000 €, mentre que un Clio dCi pot costar 10.000 euros menys, situació que podria ser inversa en menys de deu anys).

Els motors dièsel seran tan cars de produir que esdevindran poc rendibles; per contra, els costos dels vehicles elèctrics cada cop seran menors

Aquest canvi de paradigma propiciarà que l’any 2025 només el 9% dels vehicles comercialitzats a Europa siguin dièsel, enfront del 52% que representen avui en dia (aquesta xifra augmenta fins a superar el 60% al nostre país).