Maserati fabricarà un esportiu 100% elèctric

Maserati ha anunciat que el seu futur Alfieri, un esportiu cupè de luxe, tamé disposarà de versió 100% elèctrica

Maserati fabricarà un esportiu 100% elèctric / MASERATI Zoom

Maserati ha anunciat definitivament la data de l'arribada de l'Alfieri, que començarà la seva producció i comercialització l'any 2019, dos anys més tard de la data inicialment prevista. Aquest retard es deu, entre altres coses, a que el grup FCA està destinant molts dels seus recursos al renixement d'Alfa Romeo, que acaba de presentar l'Stelvio, el primer SUV de la seva història amb el que vol augmentar les vendes de la marca del Biscione.

Posterior de l'Alfieri Zoom

Posterior de l'Alfieri / Maserati

El nou Maserati Alfieri no utilitzarà la plataforma Giorgio (desenvolupada pels Alfa Romeo Giulia i Stelvio, i que probablement utilitzaran altres models de la multinacional italoamericana) si no que l'Alfieri disposarà d'una plataforma pròpia, que compartirà amb la propera generació del Ghibli.

Detall del Maserati Alfieri Zoom

Detall del Maserati Alfieri / Maserati

L'Alfieri disposarà d'un sistema de tracció posterior o propulsió i un motor davanter longitudinal situat per darrere de l'eix davanter. El propulsor de l'Alfireri serà una variant del ja conegut V6 d'origen Ferrari que ja equipen les versions Quadrifogio Verde d'Alfa Romeo i que eroga 510 cavalls de potència.

Interiors de l'Alfieri Zoom

Interiors de l'Alfieri / Maserati

Però la gran novetat del nou Alfieri és que Maserati utilitzarà per primer cop un sistema de propulsió 100% elèctric (que compartirà amb el Ghibli) i que no arribarà abans de 2020, segons apunten des de dins de la mateixa marca italiana.

Per primer cop Maserati fabricarà un model 100% elèctric: Ferrari farà el mateix?

Finalment, l'Alfieri disposarà de dues carrosseries, la cupè de tres portes i la Cabrio o descapotable, i se les veurà en un segment  molt complicat, on haurà de fer front a galls com el Porsche 911, Jaguar F-Type o AMG GT, per exemple. En funció del seu grau d'acceptació, l'Alfieri podria obrir la porta a l'arribada del Ferrari Dino, el que seria el Ferrari d'accés a la marca.