Seguretat viària
Motor  /  Seguretat 19/06/2022

Trànsit activa quatre nous radars de tram a Catalunya

S'han posat en marxa aquest cap de setmana en els dos sentits de la circulació a les carreteres N-II i C-17

2 min
Radar de tram a la N-II a la zona de l'Alt Empordà

Els trams de la N-II entre Hostalets i Pont del Príncep, a l’altura de Figueres (Alt Empordà), i de la C-17 entre el Figaró i Aiguafreda (Vallès Oriental) han estrenat aquest cap de setmana nous radars de velocitat controlada en els dos sentits de la marxa i que en limiten la velocitat a 80 km/h en tots els casos.

En el cas de la C-17 la longitud total del tram controlat per radar és d’uns 3,2 quilòmetres, mentre que en el cas de la N-II el tram vigilat per radars és d’uns 7,5 quilòmetres en tots dos sentits de la circulació. Amb aquests nous trams la xarxa viària catalana acumula un total de 194,4 quilòmetres i 38 punts controlats per radars de tram arreu del Principat.

Segons el Servei Català de Trànsit (SCT) aquests nous trams ajudaran a reduir la sinistralitat i accidentalitat de la xarxa viària catalana, causa directa del 17,4% dels accidents mortals a les carreteres catalanes durant el 2021. De fet, aquests quatre nous radars de tram formen part del desplegament del Pla de Seguretat Viària 2021-23, dissenyat per assolir els objectius fixats per la Unió Europea en la reducció de sinistralitat a la carretera.

Aquest sistema de control de la velocitat mitjana funciona a través d’un equipament de reconeixement de matrícules situat a l’inici i al final del tram controlat, el qual mesura el temps de recorregut i en calcula la velocitat mitjana per determinar si s’ha superat el límit màxim de velocitat permès. Aquests cinemòmetres tenen l’objectiu de prolongar l'efecte de la reducció de la velocitat durant diversos quilòmetres per fer un espai viari segur. A més, els Mossos d'Esquadra sovint complementen aquests espais controlats amb altres punts mòbils de control de velocitat com ara radars microones, de làser i piezoelèctrics per evitar que els conductors tornin a accelerar un cop superat l'espai controlat per radar.

En tots dos casos, tant a la carretera N-II al seu pas per Figueres com a la C-17 en el tram d’Aiguafreda-el Figaró, els trams controlats per radars es troben degudament senyalitzats i ja es poden consultar a la pàgina web del Servei Català de Trànsit .

stats