Seguetat viària
Seguretat22/01/2022

Un milionari es grava a 417 km/h per una autopista alemanya

L’empresari txec Radim Passer es filma conduint un Bugatti Chiron per una 'Autobahn' en un vídeo que ha esdevingut viral i ha aixecat les queixes del govern alemany

No és el primer cop que algú s’ha gravat conduint a altes velocitats per les autopistes alemanyes, on hi ha alguns trams sense restriccions de velocitat, però en aquesta ocasió el vídeo gravat per l’empresari txec Radim Passer ha esdevingut viral, amb més de 6 milions de visualitzacions, i ha aixecat les crítiques del ministre de Transport de la República Federal d'Alemanya, un fet gens habitual al país teutó.

Passer, de 58 anys, va escollir un tram de l’Autobahn A2 –que uneix les ciutats de Berlín i Hannover– d’uns 10 quilòmetres de llargada i totalment recte per gravar el seu polèmic vídeo. El txec es defensa dient que va escollir una hora adequada (les 4.50 de la matinada) amb condicions atmosfèriques de total visibilitat i poc trànsit per demostrar en un vídeo tot el que pot fer el seu Bugatti Chiron, marca de la qual el seu fill és ambaixador. El Chiron és un superesportiu amb un motor W16 –o de setze cilindres en W, si ho preferiu– de 1.500 CV de potència i que promet una velocitat màxima de 420 km/h, una fita que el milionari txec ha intentat demostrar al seu vídeo.

Cargando
No hay anuncios

En el vídeo es pot veure com el Bugatti Chiron arriba a assolir una punta de 417 km/h, molt a la vora del límit teòric de velocitat d’aquest monstre de l’asfalt. De fet, en el vídeo es pot veure l’empresari txec molt content de la seva gesta, i no descarta un nou intent per arribar als 420 km/h que promet la fitxa tècnica del Chiron. El ministeri de Transport alemany ha reaccionat: “condemna tota acció que posi en risc la seguretat viària” i insisteix en el fet que “tots els conductors han d’acatar les normes de circulació i no incomodar els altres conductors de les vies de titularitat pública”.

Cargando
No hay anuncios

El polèmic vídeo del milionari txec, acompanyat en aquesta dubtosa aventura del seu fill, ha posat en el centre del debat la conveniència o no d’acabar amb els trams sense límit de velocitat a les Autobahnen o autopistes alemanyes. De fet, hi ha cert consens social entre les forces polítiques ecologistes, el poderós SPD o partit socialdemòcrata i altres partits d’esquerra que caldria limitar els trams a 130 km/h per motius ambientals i de seguretat viària. En aquest sentit, el vídeo de Radim Passer en un tram d’una autopista pública alemanya, posant en risc la seva seguretat i la de la resta d’usuaris de la via, pot acabar de posicionar el gruix de l’opinió pública alemanya en contra dels trams sense límit de velocitat de les Autobahnen alemanyes.