Seguretat19/09/2016

Mals hàbits que desgasten l’embragatge

Alguns consells per allargar la vida útil de l'embragatge

Ferran Vital

Els canvis manuals són els sistemes de transmissió favorits dels conductors catalans. Per preu i per cultura, la palanca de canvis (malson de tot conductor novell) està molt arrelada al país.

Malauradament els canvis manuals són sensibles a alguns vicis o mals hàbits quotidians que escurcen de forma dràstica la seva vida útil i que intentarem repassar en aquest article.

Cargando
No hay anuncios

Abans de començar, però, val la pena recordar que els embragatges han de ser molt ràpids (pitjar, canviar i deixar anar) i que maniobres com el “punta-tacó” i el “fals embragatge” o “doble embragatge” s’han de saber fer o poden ser contraproduents amb la durada dels elements mecànics del canvi de marxes.

Mantenir la mà a la palanca de canvis

En primer lloc, sempre cal conduir amb les dues mans sobre el volant. A més de ser un risc per a la circulació en restar-nos temps de reacció, posar la mà sobre la palanca de canvis fa que aquesta es vagi eixamplant i que les varetes que la connecten a la caixa de canvis es desgastin abans.

Cargando
No hay anuncios

Mantenir pitjat l’embragatge als semàfors o les retencions

Alguns conductors mantenen la primera marxa engranada i el pedal d’embragatge pressionat esperant que el semàfor es posi en verd. Aquest costum, propi de la conducció a les grans ciutats, desgasta moltíssim el disc de l’embragatge i provoca que s’hagi de canviar de forma prematura.

Cargando
No hay anuncios

Conduir amb el peu sobre l’embragatge

Tot i que sembli estrany, alguns conductors tenen el mal costum de mantenir una mica petjat el pedal de l’embragatge amb el cotxe en marxa, especialment durant les arrencades, reduccions o acceleracions. Aquest costum provoca que el disc perdi pressió i que l’embragatge s’arribi a cremar i faci patinar les marxes.