Consells de conducció
Seguretat26/11/2016

BMW Driving Experience 2016

Us expliquem com és el curs de BMW per millorar la conducció

Ara Motor
i Ara Motor

Circuit de CatalunyaAvui hem assistit al BMW Driving Experience al Circuit de Montmeló, convidats per la marca bavaresa. Aquest esdeveniment l’organitza BMW pels seus clients i alguns dels periodistes del món del motor, i té el doble propòsit de donar a conèixer alguns dels seus vehicles i repassar alguns consells de seguretat en un circuit FIA com és el cas del nostre.

Abans de començar tots els grups rebien una classe de seguretat i consells al volant, on s’explica de forma fàcil i entenedora de quina manera hem de trobar la nostra posició al volant, tècniques per mirar lluny o entrar amb seguretat als revolts.

Cargando
No hay anuncios

Circuit d’obstacles

Els responsables de BMW van aprofitar els primers cinc revolts del traçat (vulgarment conegut com “el primer braç del croissant”) per realitzar la presa de contacte i aprenentatge pràctic de la conducció esportiva i seguretat al volant.

Cargando
No hay anuncios

La primera part de l’esdeveniment es centrava en algunes proves de frenada, agilitat i traça amb el volant (esquivar cons en ziga-zaga) i d’acceleració, sempre al voltant dels BMW 120d amb caixa de canvis automàtica, que s’han mostrat àgils i segurs gràcies als 184 cavalls que eroguen el seu motor dièsel.

Cargando
No hay anuncios

Tandes lliures al Circuit

Després de fer algunes voltes al circuit de seguretat hem passat a posar en pràctica els consells rebuts. Però tot just realitzada la volta de reconeixement de la mà de l’instructor s’ha posat a ploure de manera torrencial sobre el Circuit de Catalunya, reduint molt la seguretat i la visibilitat.

Cargando
No hay anuncios

Amb tot, els 330d i 430d que la marca havia disposat (sempre associats a canvis automàtics) han respost d’allò més bé a les exigències climatològiques i han mantingut la tracció en tot moment facilitant la traçada i la frenada i mantenint-nos sobre l’asfalt del circuit de Montmeló.

Cargando
No hay anuncios

Els dos cotxes (que eroguen 258 cavalls) responien de meravella a les exigències del traçat de Montmeló. Grans acceleracions, bones puntes de velocitat (sobre els 180 i els 200 quilòmetres per hora a la recta principal) i una molt bona capacitat de frenada gràcies als seus frens de disc ventilats feien que negociar els revolts de la catedral del motor català resultés fins i tot més senzill del que esperàvem.

Cargando
No hay anuncios

Les ajudes electròniques han mantingut els cotxes vius i apamats en tot moment, amb reaccions neutres i amb un comportament majestuós fins i tot amb condicions d’asfalt molt mullat, que no ha entorpit la nostra marxa i fins i tot ens ha permès derrapar, de forma controlada, en alguns dels revolts del traçat.

Cargando
No hay anuncios

Per acabar, dos afortunats de cada grup han pogut gaudir de donar algunes voltes com copilots a bord dels dos M4 que la marca havia traslladat per aquesta ocasió. La veritat és que tot i que ens vam quedar amb les ganes de pujar a la bèstia bavaresa, el so del motor de sis cilindres amb doble turbo era prou encisador, i era un goig veure com els pilots cremaven roda als revolts deixant derrapar a les bèsties de Munic, sense que hagi semblat que el cotxe arribés en cap moment al seu límit.