Seguretat

BMW crida a revisió 1,5 milions de cotxes per una possible fallada al sistema de frens

Es tracta d'un problema en una unitat de control electrònic que pot fer que deixi de funcionar l'assistent de frenada, el control d'estabilitat i l'ABS

No estan sent els dies més feliços per a BMW ni per a molts dels seus clients. El grup automobilístic alemany ha cridat a revisió 1,5 milions de cotxes arreu del món a causa d'una possible fallada al sistema de frens, concretament a una unitat de control electrònic fabricada per la també alemanya Continental. Els vehicles afectats van ser fabricats entre juny del 2022 i agost del 2024, i entre ells es troben els models BMW X1, X2, X5, X6, X7 i XM i els Sèrie 5 i 7, així com els Mini Cooper i Countryman i el Rolls-Royce Spectre.

Malgrat les alarmes generalitzades, BMW ha assegurat que fins i tot si el vehicle d'algun dels afectats fallés, podria seguir aturant-se gràcies a l'existència d'un mode de seguretat que equipen tots els models. En qualsevol cas, i com que la fallada es troba al circuit electrònic del sistema de frenat integrat (o IBS), el problema amb què es poden trobar els afectats és que deixi de funcionar l'assistent de frenada, el control d'estabilitat o l'ABS. Evidentment el cotxe continuaria aturant-se quan preméssim el pedal de fre, però no ho faria amb la mateixa facilitat que amb tots els sistemes funcionant correctament.

Cargando
No hay anuncios

Reparació gratuïta per a tots els clients afectats

Com és habitual en aquest tipus de trucades a revisió, la marca es fa càrrec dels costos associats a qualsevol tipus de reparació que calgui fer als vehicles. En aquest cas, BMW ha anunciat que ha desenvolupat una actualització remota per fer que els vehicles afectats siguin capaços d'identificar l'error del sistema abans de produir-se i posteriorment indicar-ho al quadre d'instruments, però encara no està clar si amb aquestes actualitzacions de software BMW serà capaç de reparar els vehicles o si caldrà que passin pel taller.

Cargando
No hay anuncios

Sigui com sigui, el mal ja està fet. No només per als vehicles que ja estan en mans dels clients i que hauran de reparar d'una manera o una altra, sinó també per als més de 300.000 que encara no els han rebut i que ara veuran endarrerida l'arribada del seu nou vehicle. A més, les accions de BMW van caure un 11% el dia que es va anunciar la trucada a revisió, fet que ha obligat la marca a replantejar-se el seu marge de beneficis del 8-10% que tenia previst per a aquest 2024 al 6% que preveu després del problema.