Rànquing fiabilitat
Seguretat15/08/2021

Els 10 cotxes menys fiables de l'any segons Consumer Reports

La consultora i analista nord-americana analitza el grau de satisfacció de més de 329.000 cotxes nous comprats als Estats Units i anuncia els que han acumulat més problemes i avaries

Tot i que és un estudi basat i pensat en el públic nord-americà, les anàlisis de Consumer Reports són un dels estudis amb més prestigi dins del món de l’automoció. De fet, aquesta consultora, filial de la Unió de Consumidors dels Estats Units, porta publicant estudis i comparatives sobre productes des de l’any 1936, i té desenes de milions de subscriptors als Estats Units i a la resta del món.

Com cada any, Consumer Reports va fer públics els resultats de la seva enquesta i estudi de camp sobre el grau de satisfacció dels compradors d’un vehicle nou al llarg del 2020. Es van analitzar sobretot 17 punts problemàtics (mecànica, electrònica, ajudes a la conducció, connectivitat...) per obtenir una puntuació final sobre 100. Els models amb menys puntuació van esdevenir els cotxes menys fiables del mercat segons els consumidors nord-americans.

Cargando
No hay anuncios

Els primers llocs del podi estan ocupats per models que no es venen a Europa, com la camioneta Chevrolet Silverado, el Subaru Ascent i el Volkswagen Atlas, però sorprenentment entre els 10 cotxes més problemàtics de l’any als Estats Units hi trobem autèntics tòtems i referents de la seguretat i la qualitat, com ara cotxes de Volvo, Ford, Jeep i Tesla.

10.

Els 10 cotxes menys fiables de l'any

  1. Chevy Silverado: 13/100
  2. Subaru Ascent: 18/100
  3. Volkswagen Atlas: 19/100
  4. Jeep Compass: 21/100
  5. Volvo XC90: 26/100
  6. Chevy Colorado: 26/100
  7. Tesla Model S: 26/100
  8. Jeep Wrangler: 27/100
  9. Ford EcoSport: 28/100
  10. Volvo XC60: 28/100

El Chevrolet Silverado ha sigut triat com el cotxe menys fiable de l’any segons els consumidors nord-americans, ja que algunes unitats d’aquesta pick-up van presentar problemes mecànics amb els frens, la transmissió, el motor i l’electrònica. També van tenir problemes amb la mecànica i la transmissió els Subaru Ascent i Volkswagen Atlas, dos totcamins de cinc metres de llarg i dos d’ample que no es venen a Europa.

Cargando
No hay anuncios

Dels models que sí que es venen a casa nostra, destaca la mala puntuació del Jeep Compass, que només ha obtingut 21 punts sobre 100 i que va presentar alguns problemes mecànics en el sistema de tracció integral i a la caixa de canvis, a banda d’algunes unitats amb problemes de gestió electrònica i avaries de motor. En aquest llistat de la vergonya també hi figura un altre Jeep, el Wrangler, amb problemes elèctrics i de suspensions.

Cargando
No hay anuncios

No deixa de ser realment sorprenent que una marca associada a la qualitat, seguretat i fiabilitat dels seus cotxes com Volvo aparegui en aquest llistat amb dos dels seus models, com el ja veterà XC90 o el SUV compacte XC60. En el cas del model més petit de la gamma, els consumidors nord-americans han reportat problemes amb el sistema de frenada i la bomba de combustible, mentre que els usuaris dels XC90 han tingut problemes amb la suspensió, la direcció i el sistema de control d’emissions.

El fet de ser un cotxe elèctric tampoc ha salvat al Tesla Model S d’aparèixer en aquest llistat, amb 26 punts sobre 100 en la classificació final. Els propietaris del Model S han denunciat problemes de direcció i electrònica, a banda del sistema de climatització.

Cargando
No hay anuncios

En aquesta classificació hi ha un darrer cotxe que encara es ven a Europa, el petit SUV EcoSport, que acumula alguns problemes amb la pintura, la carrosseria i la gestió electrònica, més que no pas en l’apartat mecànic.

Per concloure aquest repàs als cotxes menys fiables de l’any, cal destacar que no deixa de ser significatiu que pràcticament tots els cotxes que hi apareixen presentin problemes electrònics, un mal endèmic que pateixen molts cotxes moderns. Per contra, les avaries i problemes mecànics cada cop són menys habituals, i les incidències amb les suspensions i sistemes de frenada pràcticament sempre van associades a la gestió electrònica i les ajudes a la conducció.