Proves Cotxes
Motor  /  Proves 23/02/2017

Toyota Auris Híbrid, ser ecològic no costa tant

Provem la darrera versió de l'híbrid més venut del planeta i descobrim les seves qualitats

Ferran Vital
5 min
Toyota Auris 2017

És molt difícil destacar amb personalitat al segment C, corresponent al mercat dels vehicles compactes, el segment preferit per la major part de compradors del planeta i on les marques exposen les seves millors creacions.

Toyota Auris

Però Toyota ha aconseguit crear un vehicle que brilla amb llum pròpia al segment. Es tracta de l'Auris, el referent compacte de mobilitat híbrida i ecològica -no debades, és l'híbrid més venut del món-, i un vehicle que també destaca per la seva versatilitat i polivalència.

Detall retrovisor

I és que Toyota ofereix el seu model compacte amb tres opcions mecàniques: dièsel, benzina i híbrida. De les tres, la més venuda és la versió híbrida, que a l’estat espanyol va arribar a significar més de la meitat del total de matriculacions.

Vista posterior

L'actual generació de l'Auris porta dos anys present al mercat, però tot just aquest 2017 Toyota l'ha actualitzat amb millores que afecten, sobretot, a l'equipament de seguretat amb la inclusió de sèrie del sistema Toyota Safety Sense que inclou, entre altres, detector de canvi de carril i d'objectes, control intel·ligent de llums de carretera i reconeixement de senyals de trànsit. A més, les versions híbrides -com és el cas que ens ocupa- reben de sèrie l'acabat d'equipament Feel!, que inclou unes llandes de disset polsades i seients davanters amb insercions d'Alcantara.

Vista lateral

Un compacte amb personalitat

L'Auris és un cotxe amb personalitat pròpia. El seu disseny, molt de l'escola japonesa, es caracteritza pel gust per les línies rectes, el joc visual amb les formes geomètriques i el predomini del llenguatge estètic de la marca, especialment en el frontal -amb grups òptics allargats que conflueixen sobre la calandra i el logo de Toyota- i unes nervadures poc marcades (però existents) al capó i les portes del vehicle.

El maleter pot arribar fins als 1.190 litres amb els seients posteriors plegats

El disseny de l'Auris probablement no faci girar caps al seu pas, però a diferència del seu germà gran Prius, segueix alguns convencionalismes estètics per no mostrar-se excessivament diferent a la resta dels seus rivals.

Posició de conducció Auris

Pel que fa als interiors, l'Auris gaudeix d’un disseny d'interior ergonòmic i racional, amb espais diàfans que permeten una bona habitabilitat i comoditat, amanit amb un bon assortiment tecnològic. La consola central està presidida per una pantalla tàctil amb ordinador de bord, ràdio i navegador gestionat pel sistema d'infoentreteniment del vehicle i que permet controlar l'estat de càrrega de la bateria, consultar les mitjanes de consum o introduir una adreça.

Interiors Auris

Una mecànica eficient

La versió híbrida del Toyota Auris suma un propulsor de benzina convencional de 99 cavalls de potència i 1’8 litres de cilindrada associat a un propulsor elèctric que suma 82 cavalls més. Curiosament l’Auris no pot sumar la capacitat màxima dels dos motors alhora, ja que estan limitats i gestionats electrònicament i quan treballen plegats aporten una potència màxima de 136 cavalls.